A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Rengeteg teherautó állt az új Kalocsa-Paks Duna-hídon, megszólalt a minisztérium

Vágólapra másolva!
Végéhez közeledik a Kalocsa-Paks Duna-híd építése. Nyár elején már használhatják a közlekedők a Duna 20. hídját. A kivitelezés része a híd terheléses próbája, melynek keretében rengeteg nehéz teherautó vonult fel a hídra.
Vágólapra másolva!

Az 512. sz. főút 7-es km szelvénye után a Duna felett egy új, 2×1 sávos, a kétoldali hullámtéri résszel együtt összesen 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd épült. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot. 

Az átadás előtti hónapok egyik leglátványosabb momentuma a híd próbaterhelése. Erre a műveletre azért van szükség, hogy a forgalomba helyezés előfeltételeként ellenőrizzék a műtárgy teherbírását

– adott tájékoztatást az Építési és Közlekedési Minisztérium

Így zajlik a teherbírás ellenőrzése

A teherbírás ellenőrzése általában két módon: statikus és dinamikus terheléssel is megtörténik. A Kalocsa-Paks Duna-hídnál a próbaterhelést már pénteken elkezdték. Ekkor került sor a bal- és a jobb parti ártéri hidak terhelésére 8 db egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Ennél is különlegesebb látvány volt a szombati nap,

amikor Magyarország legnagyobb, 440 méter hosszúságú extradosed hídszerkezetére 20 db 40 tonnás jármű vonult fel és számtalan alakzatban töltött el hosszú perceket.

Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (pl. a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.) 

Az előbbiekhez képest sokkal mozgalmasabb és rövidebb mérési esemény volt a dinamikus terhelés, mely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. 

Lezajlott az új Duna-híd próbaterhelése, Kalocsa-Paks Duna-híd
Lezajlott az új Duna-híd próbaterhelése
Fotó: Dernovics Tamás / Magyarépítők.hu

Hamarosan átadják a hidat a forgalomnak

A Kalocsa-Paks Duna-híd és a hozzá kapcsolódó, összesen 14,3 kilométer hosszúságú út építésének műszaki átadás-átvételi eljárása május végén zárul, melyet rövid időn belül az átadó ünnepség követ. 

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásban valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. 

A projekt 1. részeként megvalósuló híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke közel nettó 76 milliárd forint.

A híd építése korábban a nemzetközi építészszakma figyelmét is felkeltette. Ahogy az Origo megírta, a rangos Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölt fotót az építkezésről, és terjedelmes cikket szentelt a beruházás bemutatásának.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!