Nagy bajban van Japán, és ezt sokan meg fogják érezni

Vágólapra másolva!
Kritikusan alacsony Japán repülőterein a rendelkezésre álló üzemanyag mennyisége. Ha ebben nem történik változás, nem fognak tudni annyi légi járatot indítani, amennyire a belföldi repülések illetve a turizmus növekedése miatt várhatóan szükség lesz már idén nyáron is.
Vágólapra másolva!

Komoly probléma Japán számos repülőterén, hogy kritikusan alacsony szinten van a kereskedelmi járatokhoz szállított üzemanyag mennyisége. Ez nem egy rövid ideig, átmenetileg fennálló helyzet, hanem állandósuló gond. Japán légi közlekedésének cégei illetve a külföldi vállalatok így nem tudják növelni nemzetközi járataik számát. Arra sem lesznek képesek, hogy új útvonalakra repüljenek a szigetország repülőtereiről – minderről a Japan Today ír, kormányzati és iparági forrásaira hivatkozva.

Kansai Airport under construction for typhoon
Japán egyik leghíresebb repülőtere, a Kanszai, Oszaka városánál
Fotó: Taketo Oishi / The Yomiuri Shimbun via AFP

Rengeteg a turista, ám ez nagy kihívást jelent

A kerozinhiány egyik oka a turizmus reméltnél is nagyobb arányú növekedése. Ahogy az Origo megírta, a turizmus a vártnál lassabban emelkedett a koronavírus-járvány után, mostanra viszont annyira megnőtt az érdeklődés az ország iránt, hogy tömegeik és viselkedésük miatt külön intézkedéseket is bevezetnek a helyi hatóságok

Minden jel arra mutat, hogy a beutazó turizmus teljesítménye hosszabb távon is erős marad, ám a repülővel érkező vendégeknek el is kell tudniuk repülővel hagyni az országot – ehhez viszont üzemanyag kell.

A baj már nem csak jövőbeni fejlemény, hanem a jelen: 

már az idei nyári csúcsszezonra át kellett tervezni egyes légitársaságoknak a repülési útvonalaikat. 

Pontosabban azt, hogy mely japán városokba Ázsia melyik pontjairól érkezzenek a gépeik, hogy a járatok teljesítése egyrészt gazdaságos legyen, másrészt, hogy tervezhetően meg is tudjanak tankolni a szigetországban. Egyes cégek pedig arról számoltak be, hogy a turisták kiszolgálására szívesen növelték volna járataik számát a nyáron, ám terveiket részben vagy egészben el kellett vetniük, mivel nincs elég üzemanyag a gépek feltöltéséhez.

Nem győzik a szállítók

A japán légi közlekedés most annyi üzemanyagot igényel, hogy azzal a finomítók nem tudnak lépést tartani. Ráadásul a munkát lassítja a munkaerőhiány: Japánban világviszonylatban is az egyik legkritikusabb a demográfiai helyzet. Már a középtávú prognózisok is a társadalom elöregedéséről, a kevés születő gyermekről, és az egyes területeken állandósuló munkaerő-hiányról szólnak. 

Megoldás lehet ideiglenesen import üzemanyagot szállítaniuk a repülőkbe, ezt azonban csak veszteséggel tudnák megtenni. Most arra törekszenek, hogy teljesítsék a meglévő megállapodásaikat, ám nem tudnak az elvártak szerint reagálni arra, ha a légi cégek új nemzetközi útvonalakat repülnének, vagy növelnék egy-egy meglévő útvonalon járataik számát.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről