Elképesztő, mire cseréli a matricát a Tesco az egyik gyümölcsnél

Vágólapra másolva!
Új megoldással adja meg a gyümölcsre vonatkozó információkat a brit Tesco: a korábban használt öntapadós matricák helyett most lézerrel vésik bele az avokádóba a vásárlóknak és a pénztárosoknak fontos tudnivalókat.
Vágólapra másolva!

Vonalkódos matrica felragasztása helyett lézerrel égeti bele az avokádóba az árucikkel kapcsolatos információkat a brit Tesco. Az egyelőre csak a nagy-britanniai üzletekben kísérleti jelleggel bevezetett megoldástól a hulladékmennyiség csökkenését reméli az áruházlánc.

A próbaüzem során mintegy 270 délkelet-angliai áruházban találkozhatnak a vásárlók a lézerezett avokádókkal. Amennyiben a vásárlóktól pozitív visszajelzéseket kapnak, akkor az összes angliai üzletükre kiterjesztik a megoldást – közölte a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat.

Ha az új megoldással sikerül teljesen kiváltani az avokádónál a matricákat, azzal a Tesco eléri, hogy évente több millió darabbal kevesebbet kelljen használni abból. Ez jelentősen csökkenti majd a vállalathoz köthető hulladék mennyiségét. Ráadásul a vásárlók kényelmét is szolgálja, hiszen gyakran előfordul, hogy a vevők a gyümölcs felhasználásakor elfeledkeznek az azon lévő matricáról, és ez az avokádó feldolgozása során sok bosszúságot tud okozni.

A Tesco Nagy-Britannia legnagyobb avokádó termelőjével, a közép-angliai székhelyű Westfalia Fruittal működik együtt a kezdeményezés sikere érdekében.

Természetesen a lézerezett avokádók esetében nem arról van szó, hogy a gyümölcs élvezeti értéke és felhasználhatósága csökken a környezetvédelem miatti megoldásban. Az eljárásban egy nagy teljesítményű lézersugár megbontja az avokádó héjának külső részét, de csak igen vékonyan, szinte nem is mérhető vastagsággal. Majd beleégeti, szinte "tetoválja" azokat az alapvető információkat a gyümölcsről, amelyeket a vásárlóknak illetve a pénztári dolgozóknak ismerniük kell. Az információk közé tartozik a gyümölcs besorolás szerinti mérete, valamint a pontos fajtája.

A tavalyi évben a gyümölcs iránti kereslet 15 százalékos növekedését regisztrálták az áruházláncnál.

Az avokádó a világ egyik legkedveltebb gyümölcse, és ahogy arról az Origo beszámolt, egy korábban kiadott előrejelzés szerint ismertsége és kedveltsége várhatóan csak még inkább nőni fog. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által 2021-ben kiadott "Mezőgazdasági kilátások 2021–2030" című jelentése szerint az avokádó 2030-ig a világon a legkeresettebb egzotikus gyümölcs lesz. Akkor várhatóan 12 millió tonna lesz az összes termés.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!