Itt a Revolut válasza az Apple Pay-botrányra

Vágólapra másolva!
Több embertől is vont le az Apple Pay úgy pénzt, hogy annak nem volt alapja, és ezzel több ezer forinttal károsítottak meg embereket. A bankok már vizsgálják az eseteket a bejelentések alapján, és kártalanítást ígértek. Most megmutatjuk, mit kell tenniük a Revolut ügyfeleinek, akiket szintén megkárosított az Apple Pay.
Vágólapra másolva!

A Revolut-felhasználók a pénz leemelését követő harmadik napon tudnak visszatérítést kérni. Ezt követően írniuk kell a Revolut-ügyfélszolgálatnak, majd ki kell tölteniük egy nyomtatványt. 

Egyik olvasónk érdeklődött a Revolutnál, de a cég úgy tűnik, hogy nem tud a problémáról, legalábbis az az ügyfélszolgálatos munkatárs, akivel olvasónk beszélt. 

Elsőre azt kérték, hogy az Apple-lel vegye fel a kapcsolatot, tehát hárítani próbáltak. Aztán az olvasó megírta nekik, hogy a magyar bankok maguk orvosolták a problémát és egyébként egy jól ismert, jól dokumentált helyzetről van szó. Erre a cég is segítőkészebb lett.

A Revolut ezt követően letiltotta a jelzett tranzakciókat, valamint az olvasónk bankkártyáját is, hogy amíg a tranzakciók letiltása nem fut át a könyvelésen, addig ne történjenek újabb nem kívánt levonások. Ezt követően az ügyfél pop up értesítést kap majd akkor, amikor ismét visszatilthatja és használhatja kártyáját. Olvasónktól négy különböző összeget vont le az Apple, mindegyik olyan előfizetéshez tartozott, ami már egy éve le lett mondva.

Ahogy az Origo beszámolt róla, az Apple Pay tömegesen károsította meg az ügyfeleit azzal, hogy olyan összegeket vont le az emberek kártyáiról, aminek nem volt alapja. Az általunk idézett Világgazdaság munkatársától kétszer is, először 399, majd 9490 forintot. Mint kiderült, mások is hasonlóképpen jártak. 

Az ügyfelektől különböző összegeket vontak le, volt olyan „akitől kétszer 990, majd még egyszer 1990 forintot vett le a rendszer, míg másnak egyszer 2390, majd 2990 forinttal terhelték a bankkártyáját”.

Volt olyan is akitől 5 perc alatt 74 tranzakcióval 550 ezer forintot vontak le, mire a bankja letiltotta a kártyáját.

Az OTP szerint nem a bankoknál, hanem az Apple-nél van a probléma, és már több száz felháborodott ember kereste fel őket. Elmondásuk szerint több bankkártya-kibocsátó kártyáival több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek. Szakembereik a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették.

Revolut
A Revolut válaszolt az Apple Pay által megkárosítottaknak 
Fotó: Shutterstock

A károsultak között van az egyik ismert magyar író is, tőle az Unicrediten keresztül vontak le 22 ezer forintot. De az Erste bank, az MBH, Raiffeisen bank, a CIB bank és a Revolut ügyfeleinél is történtek hasonlók esetek. A pénzintézetek nagy erőkkel vizsgálják a problémát.

A téves tranzakciókról egyébként a bankszektor az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően értesült, és közvetítő szereplőként azonnal intézkedett a helyzet kezelésére.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!