A román piacra kifejlesztett, háromnyelvű applikáción keresztül szelfivel nyithatnak majd az ügyfelek lej- és devizaszámlát és válthatnak kedvező árfolyamon devizát. A pénzintézet célja, hogy a magyar ügyfelek mellett más országokban élők számára is értékesítse innovatív, rugalmas digitális szolgáltatásait – áll a pénzintézet Origóhoz eljuttatott közleményében.
A Gránit Bankcsoport tájékoztatása szerint 2024 harmadik negyedévében lépnek be a román piacra, és első magyarországi bankként, határon átnyúló szolgáltatóként megkezdi a tevékenységét a román piacon.
A szolgáltatás indításához szükséges központi banki regisztrációt mind a Magyar Nemzeti Bank, mind a Román Nemzeti Bank részéről megkapta.
A határon átnyúló szolgáltatás indítását a Gránit Bank dinamikusan növekvő hazai piaci jelenléte teszi lehetővé, amelynek eredményeképpen a napokban megnyílt a 200 ezredik ügyfélszámlájuk is Magyarországon. A bank felmérése szerint az új számlát nyitó ügyfelek a modern és egyszerűen használható mobilbanki funkciók, a fintech megoldásokkal versengő innovációk és a versenyképes költségek miatt választják a Gránit Bankot.
Ezt az üzleti modellt emeli át a Gránit Bank a romániai piacra is, az ottani piac számára saját – román, magyar és angol nyelven elérhető – applikációt fejlesztett.
„A Gránit Bankcsoport az elmúlt években folyamatosan és dinamikusan növekedett, ennek köszönhetően olyan stabil alapokkal rendelkezik, amelyekre építve immáron külföldön is meg tud jelenni határon átnyúló szolgáltatóként.
Mindezt nagyban megkönnyíti a digitális bankoláshoz fejlesztett applikáció, amely lehetővé teszi az innovatív, rugalmas szolgáltatások külföldi bevezetését, elsőként Romániában
– mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója.
A Gránit Bank Romániában is a digitális szolgáltatások igénybevételére nyitott lakossági ügyfeleket kívánja megszólítani, a piacra lépésre pedig különleges promóciós ajánlattal és kampánnyal készül.
Ezért digitális bank a Gránit Bank
A Gránit Bank már 2010-ben „digitálisnak született”. 2010-es alapításától hatékonyan kombinálta a konzervatív hitelezést és az innovatív digitális banki megoldások egyre szélesebb körben való elterjesztését. Ennek eredményeként a bank kiváló minőségű vállalati és lakossági hitelportfóliót épített fel. Lakossági ügyfeleit első sorban fiókhálózat nélkül, elektronikus csatornákon, okoseszközökön keresztül szolgálja ki. Új csúcstechnológiát jelentő és az ügyfelek számára ingyenes digitális megoldásokkal széles rétegek számára teszi elérhetővé a fenntartható, költséghatékony bankolást, ezzel Magyarországon a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező pénzintézet. A Gránit Bank 2022-ben a magyarországi bankok legrangosabb seregszemléjének számító Mastercard - év bankja 2022 versenyben négy kategóriában szerzett dobogós helyet. A független zsűri a Gránit Banknak ítélte „Az év digitális banki UX megoldása”, valamint „Az év fiataloknak szóló programja” díjat. 2023-ban a Global Banking and Finance Review Magazine a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023” díjat adományozta a Banknak.