Látványos fotók érkeztek az ország új, világszínvonalú alagútjáról

Vágólapra másolva!
Lezajlott az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő közúti alagút műszaki átadás-átvétele, és jelenleg a forgalomba helyezés előtti tesztidőszak zajlik. Az alagútpárt decemberben adhatják át a közlekedőknek.
Vágólapra másolva!

A kivitelező SDD Konzorcium elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán, Sopron mellett megépült alagúttal. A konzorcium egy 780 méteres alagútpárt – alagutanként két-két sávval – épített meg a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres szakaszon. 

A szakembereknek az elmúlt időszakban az alagút működtetéséhez szükséges eszközrendszer elkészítése adott jelentős feladatokat. Elhelyezték a végleges világítási testeket, az aktív prizmákat, továbbá megtörtént a vészátjárók speciális kapuzata beépítése és bekötése.

Az alagútban emellett segélykérő fülkéket is létesítettek. Az ezekhez tartozó elektromos elosztó szekrények élesre állítását, valamint a fülkék speciális ajtajának beszerelését is elvégezték.

A készre jelentésig mindezeken túl megtörtént a beépített forgalomtechnikai és vezérléstechnikai elemek éles tesztelése. Az alagútirányításért felelős szoftver, a SCADA felélesztése és a rendszerelemek komplex üzempróbája is lezajlott.

Július 1-én sikeresen lezárult a műszaki átadás-átvétel, amely után elindulhatott a próbaüzem, ami nagyjából 4-5 hónapot vesz igénybe, a forgalomba helyezés pedig decemberben várható.

M85-ös alagút
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,
Jó, úton, jár, az, M85, alagút, finomhangolása,

A tesztelés során az úgynevezett forgalomirányítási mátrixnak megfelelően összesen 122 féle forgalmi üzemállapotot modelleznek le: vagyis olyan egyedi forgalmi helyzetekben próbálják ki az alagutat mint a torlódás, a baleset, a sávzárás, a sebességcsökkentés, a túlméretes jármű érkezése, a gyalogos megjelenése az alagútban, az energiakiesés vagy a tűzeset.

A próbaüzem során a katasztrófavédelem szimulációs gyakorlatozására is sor kerül az alagút biztonsági tisztjének bevonásával.

Az alagút irányítási rendszere egy komplex egész, a kialakított érzékelő- és irányítási rendszer, forgalomszabályzó automatika pedig eléri a nyugati szomszédjaink alagútjainak működési szintjét, sőt, egyes esetekben még felül is múlja azt. 

Kerékgyártó Attila projektvezető a Magyar Építőknek a próbaüzem első hónapjának tapasztalatait úgy összegezte, hogy a rendszer finomhangolása jó úton jár. Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gyorsan és hatékonyan sajátítja el a bonyolult és összetett mechanizmus működtetését; a jelenlévő segélyszolgálatok tudatosan és célirányosan vizsgálják az alagút komplett irányítástechnikáját. 

A több hónapos próbaüzem sikeres lezárása után, a működési engedély és a forgalomba helyezési engedély birtokában a közlekedők az év végével használatba vehetik az M85 gyorsforgalmi út új szakaszát, 

beleértve a 780 méteres Bécsi-dombi alagútpárt is.

Mindezek mellett folytatódik a magyarországi közúthálózat fejlesztése, ugyanis ahogy az Origo beszámolt róla, négy vármegyében vehetik kezdetüket új, valamint meglévő utak fejlesztéséhez kapcsolódó tervezési munkálatok.


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!