Rossz hír érkezett a hamburgerről

Vágólapra másolva!
Korábban az olcsó marhahúsnak köszönhetően az embereknek Amerikában nem kellett mélyen a zsebükbe nyúlniuk, ha a gyorséttermekben hamburgert szerettek volna vásárolni. Az utóbbi években azonban új tendencia kezdődött: áremelkedés indult, elsősorban a szarvasmarha-állomány csökkenése miatt.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban egy gyorséttermi hamburger átlagára 

a második negyedévben 8,41 dollárra nőtt, ami 16 százalékkal több, mint öt évvel ezelőtt.

A Technomic adatai szerint a McDonald’sban is 5,29 dollárba került egy Big Mac magában, ami 21 százalékos növekedés 2019-hez képest, míg a Finance Buzz tanulmányában az elmúlt tíz évben átlagosan 60 százalékos drágulást mértek az amerikai gyorséttermekben.

A hamburgerek eléggé megdrágultak ahhoz, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók ritkábban térjenek be, ami évek óta először csökkenő eladásokat eredményezett. A nagymértékű drágulást több tényező is magyarázza: 

  • az ágazatban jelentősen nőttek a bérek, 
  • miközben az alapanyagok is megdrágultak, amit a láncok áthárítottak a fogyasztókra. 

A Bloomberg emlékeztet: különösen a marhahús okoz problémákat. Az amerikai városokban augusztusban a darált marhahús átlagos kiskereskedelmi ára fontonként (= 2,27 kilogramm) 5,58 dollárra emelkedett, ami rekordmagas szintnek számít. Ez főleg az amerikai szarvasmarha-állomány csökkenésével magyarázható, ami  idén januárban 73 éves mélypontra esett.

Az éghajlatváltozás, az aszály miatt egyre egyre nehezebb legelőt találni a csordáknak, ezért a farmerek inkább vágóhídra küldik az állatokat, ami csökkenti az állományt, és felfelé hajtja az árakat - teszi hozzá a Világgazdaság.

hamburger
Jelentősen megdrágult a gyorséttermekben a hamburger az Egyesült Államokban 
Fotó: Pexels.com

A mesterséges intelligencia (MI) világszerte hódít a legkülönbözőbb terülteken. Az Origo beszámolt arról, hogy

A Bamba Marha Burger Bár a közelmúltban egy olyan innovatív kampánnyal jelentkezett, amire itthon még nem volt példa. Az étterem nem csak a havi ajánlatát, de teljes marketing koncepciót is a mesterséges intelligenciára bízta. Az MI által generált hamburger receptjét a ChatGPT, míg a megjelenését a Midjourney generálta.

Az MI szerint, a tökéletes burger receptje a következő. A szezámmagos hamburger zsemlére kerül a ropogós római saláta, melyet követ a karamellizált hagyma és két szelet paradicsom. A klasszikusan szaftos marhahús pogácsa tetejére érkezik az ementáli sajt és a grillezett gomba. A zsemle mindkét felét fokhagymás majonéz gazdagítja, ami különleges karaktert kölcsönöz a szendvicsnek.

 

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!