Az Egyesült Államokban egy gyorséttermi hamburger átlagára
a második negyedévben 8,41 dollárra nőtt, ami 16 százalékkal több, mint öt évvel ezelőtt.
A Technomic adatai szerint a McDonald’sban is 5,29 dollárba került egy Big Mac magában, ami 21 százalékos növekedés 2019-hez képest, míg a Finance Buzz tanulmányában az elmúlt tíz évben átlagosan 60 százalékos drágulást mértek az amerikai gyorséttermekben.
A hamburgerek eléggé megdrágultak ahhoz, hogy az alacsony jövedelmű fogyasztók ritkábban térjenek be, ami évek óta először csökkenő eladásokat eredményezett. A nagymértékű drágulást több tényező is magyarázza:
A Bloomberg emlékeztet: különösen a marhahús okoz problémákat. Az amerikai városokban augusztusban a darált marhahús átlagos kiskereskedelmi ára fontonként (= 2,27 kilogramm) 5,58 dollárra emelkedett, ami rekordmagas szintnek számít. Ez főleg az amerikai szarvasmarha-állomány csökkenésével magyarázható, ami idén januárban 73 éves mélypontra esett.
Az éghajlatváltozás, az aszály miatt egyre egyre nehezebb legelőt találni a csordáknak, ezért a farmerek inkább vágóhídra küldik az állatokat, ami csökkenti az állományt, és felfelé hajtja az árakat - teszi hozzá a Világgazdaság.
A mesterséges intelligencia (MI) világszerte hódít a legkülönbözőbb terülteken. Az Origo beszámolt arról, hogy
A Bamba Marha Burger Bár a közelmúltban egy olyan innovatív kampánnyal jelentkezett, amire itthon még nem volt példa. Az étterem nem csak a havi ajánlatát, de teljes marketing koncepciót is a mesterséges intelligenciára bízta. Az MI által generált hamburger receptjét a ChatGPT, míg a megjelenését a Midjourney generálta.
Az MI szerint, a tökéletes burger receptje a következő. A szezámmagos hamburger zsemlére kerül a ropogós római saláta, melyet követ a karamellizált hagyma és két szelet paradicsom. A klasszikusan szaftos marhahús pogácsa tetejére érkezik az ementáli sajt és a grillezett gomba. A zsemle mindkét felét fokhagymás majonéz gazdagítja, ami különleges karaktert kölcsönöz a szendvicsnek.