Több ezer kikötői munkás perelte be a baltimore-i hídomlás felelőseit

Vágólapra másolva!
Mint arról korábban beszámoltunk, márciusban katasztrófa történt Baltimore-ban: a Dali nevű teherhajó a Francis Scott Key híd egyik tartóoszlopának csapódott, majd a híd leomló szakasza alá szorult. A szerencsétlenségben hatan meghaltak. Most kiderült, több ezer, korábban a kikötőben dolgozó ember perelte be a hajó tulajdonosát és vezetőjét.
Vágólapra másolva!

Ahogy arról több cikkünkben írtunk, az irányíthatatlanná vált Dali nevű teherhajó a baltimore-i Francis Scott Key híd egyik tartóoszlopának csapódott, majd a híd leomló szakasza alá szorult márciusban. A borzasztó katasztrófában hatan meghaltak. A baleset miatt le kellett zárni Baltimore városának fontos kereskedelmi kikötőjét, aminek gazdasági hatásai messze túlmutattak Maryland szövetségi állam, illetve az Egyesült Államok határain.

Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) videójáról készített képen a baltimore-i Francis Scott Key híd acélszerkezetének roncsai alá szorulva vesztegel a Dali konténerszállító hajó 2024. március 27-én.
Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) videójáról készített képen a baltimore-i Francis Scott Key híd acélszerkezetének roncsai alá szorulva vesztegel a Dali konténerszállító hajó 2024. március 27-én
Fotó: NTSB / MTI/AP

A hajót végül nagyjából másfél hónappal a katasztrófa után a híd elemeinek felrobbantásával szabadították ki, miközben ideiglenes kikötői útvonalak létesítésével próbáltak gondoskodni a hajóforgalom megindulásáról. 

Nemrég arról számoltunk be, hogy 100 millió dollárt, azaz nagyjából 37 milliárd forintot követel bírósági úton az Egyesült Államok nevében eljáró Igazságügyi Minisztérium a konténerhajó tulajdonosától, a szingapúri illetőségű Grace Oceantől, valamint a hajó üzemeltetését végző Synergytől, mivel felelősnek tartják őket a Baltimore kikötőjében történt hídomlás miatt.

Az ABC News most arról írt, hogy a tengerparton dolgozók egy csoportja is beperelte a Dali tulajdonosát és vezetőjét, azzal érveltek, hogy a kikötő bezárása után nem volt bevételük.

Ez egy ugyanolyan helyzet volt a kikötőben dolgozóknak, mint a pandémia, amikor megállt az élet

– mondta Ryan Hale felperes, aki több mint egy évtizede dolgozik a kikötőben. „Soha nem felejtem el, reggel felébredtem, éppen munkába készültem, amikor bekapcsoltam a tévét, és meghallottam, mi történt. Több csatornára is kapcsoltam, hogy megbizonyosodjak róla, hogy nem egy horrorfilmet látok" - magyarázta a férfi. 

„Majdnem hat hónappal a tragédia után a baltimore-i kikötő hajóforgalma még mindig nincs a katasztrófa előtti szinten” – írták keresetükben a dolgozók ügyvédei. „Az igénylők bevételei továbbra is teljes mértékben a baltimore-i kikötőbe érkező és onnan kilépő teherszállító hajóktól függtek.

A keresetet kedden nyújtották be a bíróságra nagyjából 2200 ember nevében.

Billy Murphy baltimore-i ügyvéd, a felperesek képviseletében azt mondta, hogy a büntető jellegű kártérítésen túlmenően az elveszett béreket is igyekeznek behajtani a cégen.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!