Amerikából lőtték lábon a Scholz-kormány legfőbb politikai programját

Vágólapra másolva!
Nem azokban az országokban a legnagyobb a külföldi ingatlankereslet, ahol azok a legjobb hozamokat garantálják. Kína visszavég Európának a vámok miatt, bajban a német költségvetés. Ráadásul egy amerikai tanulmány szerint az LNG környezetszennyezőbb, mint a szén. Heti összefoglaló.
Vágólapra másolva!

Spanyolországban és Portugáliában keresnek a legtöbben eladó ingatlanokat a Google statisztikái szerint, annak ellenére, hogy egy friss elemzés szerint egyik ország sem szerepel a legjobb ingatlanbefektetési célpontok listáján. A litván főváros, Vilnius 5,65 százalékos átlagos bérleti hozamot ígér a Global Property Guide legújabb adatai szerint, a bérbeadást terhelő adó mértéke pedig 15 százalék. A második legjobb választás a befektetők számára Észtország, ahol az adókkal kombinált vételi költség alacsonynak számít, körülbelül mindössze 1,3 százalék. Eközben a bérleti díjak viszonylag magasak, az éves bruttó bérleti hozam mintegy 4,5 százalék, a bérleti díj utáni jövedelemadó pedig 20 százalék. Az észtországi ingatlanárak 2024 első hat hónapjában 6,7 százalékkal emelkedtek, ami tovább növeli a beruházások értékét itt.

A harmadik helyezett Románia a listán, mert a vásárlás járulékos költségei viszonylag alacsonyak.

További előny a befektetőknek a bérbeadás 10 százalékos átlagos adója és a magasnak mondható, évi 6,46 százalékos bruttó bérleti hozam a románoknál.

Vámháború: Peking arra kéri a kínai autógyártókat, hogy állítsák le az európai terjeszkedésüket

Az Európai Unió tagállamai megszavazták a kínai elektromos autókat sújtó vámot, amire válaszul Peking több ágazatot is célba vett

Peking nyomást gyakorol a kínai autógyártókra, hogy szüneteltessék terjeszkedésüket az Európai Unióban.

Ennek első áldozata Olaszország lett, miután a Dongfeng Motor közölte Rómával, hogy mégsem nyitja meg a mediterrán országban tervezett üzemét. Mindez kellemetlen a Giorgia Meloni-vezette kormánynak, amely igyekszik több autógyártót vonzani az országba, mivel az olasz Stellantis csökkenti a helyi termelését. 

Ehhez hozzájön, hogy 

Kína és Európa kapcsolatait tovább rontották a geopolitikai feszültségek, miután a felek eltérő módon viszonyulnak az orosz–ukrán háborúhoz,

és az öreg kontinens országai felsorakoztak az Egyesült Államok mellé a Peking ellen bejelentett korlátozások ügyében is. Az előbbi esetében az Európai Unió számos szankciót vezetett be Oroszország ellen, miközben Ukrajnát támogatja lőszerrel, pénzzel és haditechnikai eszközökkel.

byd kínai autógyártás
Fotó: BYD

Jó hír a vendéglátásnak: újra elözönlik Európát a külföldi turisták

Az uniós szálláshelyeken az Európán kívülről érkező külföldi vendégek által eltöltött éjszakák aránya 12,6 százalékról 15,6 százalékra emelkedett 2022 és 2023 között, ami azt jelenti, hogy 

a nem európaiak által eltöltött vendégéjszakák száma átlagosan 60 millióval, vagyis az év minden estéjén átlagosan 164 ezerrel emelkedett

– közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.

A jelentésből kiderült az is, hogy az uniós szálláshelyek mintegy egymillió férőhellyel bővültek. Összességében a kontinens lassan, de biztosan visszanyeri a koronavírus-járvány előtti vonzerejét. Az EU-ba egyre több külföldi turista érkezik, akik óriási lendületet adhatnak a tagállamok gazdaságainak. 

Elapadtak az adóbevételek Európa legnagyobb gazdaságában

A német szövetségi kormány a májusban becsültnél 12,6 milliárd euróval – több mint ötmilliárd forinttal – kevesebb adóbevételre számít a 2028-ig tartó öt évben, mivel 

Európa legnagyobb gazdasága egyre súlyosabb növekedési nehézségekkel küzd. 

A legutóbbi számok óriási csapást mérnek Olaf Scholz kancellár koalíciójára, amely kétségbeesetten küzd azért, hogy a regionális választási vereségek sorozata és a történelmi szinten alacsony felmérések után visszanyerjék népszerűségüket – kevesebb mint egy évvel az általános választások előtt. A gazdasági és költségvetési megszorítások miatt sokan arra számítanak, hogy a kormány nem éli túl a 2025 szeptemberére tervezett választásokat.

Olaf Scholz német kancellár 2024. október 1-jén
Olaf Scholz német kancellár
Fotó: Silas Stein / AFP

Amerikából lőtték lábon a Scholz-kormány legfőbb politikai programját – kiderült az igazság, és ezt nehéz lesz kimagyarázni

Még mindig Németországnál maradva  az ukrán háború miatt az orosz gázról való leválást is igyekeznek zöld köntösbe öltöztetni az ideológiai okokon túl. Nem vitás, Németország megoldotta az orosz energiahordozók pótlását, ám egy amerikai tanulmány bebizonyította, hogy 

az orosz gáz helyett milliárd köbméterszámra berendelt, főképp amerikai LNG még annál is környezetkárosítóbb, mintha a németek még száz évig szenet égetnének az egyébként bezárásra ítélt szénerőműveikben. 

A tanulmányt a Cornell Egyetem támogatta, amely fajsúlyos intézménynek számít: az egyik legnagyobb amerikai magánegyetem, amelyhez eddig 64 Nobel-díj, négy Turing-díj és egy Fields-érem kötődik valamilyen formában. Aarra a megállapításra jutottak, hogy a cseppfolyósított földgáz szénlábnyoma még a szénénél is nagyobb. A kutatók egészen pontosan azt mondták ki, hogy

az LNG üvegházhatású gáz lábnyoma 33 százalékkal haladja meg a szénét

a feldolgozás és a szállítás folyamatát is figyelembe véve. „A földgáz és a palagáz egyaránt káros az éghajlatra, de a cseppfolyósított földgáz még rosszabb” – emelte ki Robert Howarth. Ennek az az oka, hogy a palagázt úgy transzformálják LNG-vé, hogy mínusz 260 Fahrenheit-fokra, folyékony halmazállapotúvá hűtik, majd nagy tartályhajókon szállítják. Ez egyfelől borzasztó energiaigényes, másfelől pedig ezek az óriáshajók LNG-t égetnek el a tárolás és a szállítás alatt, ami metánként jut a légkörbe. Csakhogy a metán nyolcvanszor károsabb a légkörre, mint a szén-dioxid, és az éghajlatváltozásban is jelentősebb tényező.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!