A cégnév megváltoztatására azt követően került sor, hogy a kft. anyavállalata, az Upfield Group BV holdingtársaság szeptember közepén Flora Food Group BV-re változtatta nevét, a központi weboldal pedig most már a florafoodgroup.com címen érhető el.
„Azért változtatjuk meg cégünk nevét, hogy jobban tükrözze, kik vagyunk és mit csinálunk. Hiszünk abban, hogy új elnevezésünkben a Flora megfelelően kommunikálja növényi alapú örökségünket és értékeinket; míg a Food szó arra utal, amiért rajongunk, vagyis az ízletes ételekre; a Group pedig összehozza azt a több mint 100 márkát, amelyeket számos generáció kedvel világszerte” – mondta Babják Zsolt, a Flora Food Hungary Kft. kereskedelmi vezetője a cég közleménye szerint.
A hazai társaságot érintő további változás, hogy a kereskedelmi vendéglátás üzletág a Flora Food Group része lesz, a kapcsolódó digitális platformok domainje pedig www.floraprofessional.com névre változik.
A cég közleménye szerint a névváltoztatás fontos lépést jelent a vállalatcsoport fejlődésében, amit a holdingtársaság egészének több szinten történő, teljesítményorientált átalakulása előzött meg.
Az új név tükrözi a Flora Food Group magasabb szintre emelt célját, vagyis azt, hogy az ízletes, természetes és tápláló élelmiszerek következő generációját kínálja, amely megfizethetőbb és fenntarthatóbb is, mint a tejből készült hasonló termékek – írják.
A Flora Food Group négy globális megatrendet kihasználva (népességnövekedés, a tejtermékeket helyettesítő megoldások iránti igények, az állatjóléttel kapcsolatos aggályok és a szigorodó környezetvédelmi előírások), négy növekvő kategóriában (vajalternatívák és kenhető termékek, krémek, folyékony élelmiszerek és sajthelyettesítők) olyan termékekkel van jelent a piacokon, amelyek megfelelő választási lehetőséget kínálnak a fogyasztók számára.
„Az új név jobban tükrözi azt, hogy kik vagyunk, hiszen a Flora az egyik legrégebbi és legnépszerűbb márkánk, amelyet családok és gasztronómiai szakemberek milliói szeretnek világszerte." – fogalmazott David Haines, a Flora Food Group vezérigazgatója.
A Központi Statisztikai Hivatal adatsorai szerint a magyarországi háztartásokban az egy főre jutó margarinfogyasztás éves átlaga 4,4 kg volt 2020-ban. Ugyanabban az évben a vaj és a vajkrémfogyasztás átlaga személyenként 1,5 kg volt.