Mutatjuk, hol nyitja új üzletét Magyarországon a divatbolt, amely két éve kivonult

Vágólapra másolva!
Október 19-én, Békéscsabán nyitja meg új üzletét a Magyarországra visszatérő divatáruházlánc, az Orsay.
Vágólapra másolva!

Miként az Origo április végén arról beszámolt, fizikai üzletek nyitásával tér vissza az Orsay Magyarországra. A népszerű divatáruházlánc néhány éve még 33 üzletet működtetett Magyarországon, majd a koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt azok bezárására, és a hagyományos kiskereskedelmi szegmensből való kivonulásra kényszerült. Az Orsay 2022 nyarán történt távozásáról az Origo is beszámolt.

Ám tavasszal bizonyossá vált, hogy az Orsay üzletekkel tér vissza a magyar piacra. A visszatérés részeként az első üzletüket a budapesti Duna Plaza bevásárlóközpont nyitották meg.

Az Orsay később egy másik budapesti bevásárlóközpontban, a Pólus Centerben is nyitott üzletet

Orsay, Vilnius
Az Orsay üzlete Vilnius egyik bevásárlóközpontjában
Fotó: Shutterstock/ Vytautas Kielaitis

A vállalat közösségi oldalán megjelent bejegyzése szerint hamarosan újabb üzletet nyitnak meg (a bejegyzés technikai okokból nem emelhető át, megtekinteni az eredeti megjelenési helyén lehet). A helyszín ezúttal 

Békéscsaba, ahol a bejegyzés szerint október 19-én ünnepélyes megnyitót tartanak a Csaba Centerben található, megújult üzletükben.

Nem az Orsay az egyetlen divatáruházlánc, amely a magyar vásárlók figyelmére igényt tart. Ahogy az Origo megírta, az eredeti tervekhez képest némi csúszással, de megnyílik a szintén sokak által várt első magyarországi Primark üzlet is.

A divatáruházak mellett új üzletek nyitásával erősíti magyarországi jelenlétét a TEDi nevű üzletlánc is. Október elején Budapesten, a Sugár Üzletközpontban jelentek meg, a boltnyitásról az Origo is beszámolt. A TEDi 2021-ben Pápán nyitotta meg első magyarországi üzletét, majd 2022-ben Budapesten is megjelentek. A számos országban jelen lévő vállalatot gyakran a Pepco illetve a Kik versenytársaként emlegetik. 

A KSH adatai szerint a magyarországi textil és ruházati cikkek kiskereskedelmi értékesítése folyamatosan növekvő tendenciát mutat (ebben közre játszanak az áremelkedések), a forgalom 2023-ban már meghaladta a 853 milliárd forintot. Ugyanakkor a hagyományos kiskereskedelmi ruházati üzletláncoknak mind nagyobb kihívást jelentenek a távol-keleti, elsősorban kínai hátterű online piacterek. Az olyan vállalatok, mint a Shein vagy a Temu, néha lehetetlenül alacsony árakkal és agresszív marketinggel csábítják a vásárlókat.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció / forrás: Shutterstock

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!