Nagy valószínűséggel nem fejeződhetnek be a tervezett határidőre a 4-es metró előkészítéséhez kapcsolódó mélyépítések, felszíni rendezések és útépítések. Így Demszky Gábor főpolgármester aligha avathatja fel a Bartók Béla utat a jövő évi önkormányzati választásokra. A várható csúszás oka, hogy a környezetvédelmi hatóságok a mai napig nem adták meg az engedélyeket a metróépítéshez, és jó esély van arra, hogy október közepéig ne is hozzák meg a döntést. Akkor pedig a tél közeledte miatt már nem lehet megkezdeni a legfontosabb közműátépítéseket. Ha ezek a munkák tavaszra nyúlnak át, akkor az útfelújításokat is később indíthatja el a kivitelező. Ezt Pandula József, a metróépítést irányító DBR Projektigazgatóság munkatársa közölte a Magyar Hírlappal.
A Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőség június végén utasította el a 4-es metró környezeti hatástanulmányát. Ellenvetéseiket a DBR Projektigazgatóság pontról pontra megcáfolta, és fellebbezést nyújtott be július 5-én. A hatóságnak 15 napja van arra, hogy a fellebbezést továbbítsa a felettes hatóságnak, a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi Főfelügyelőségnek. Az intézmény 90 nap alatt dönthet, hogy helyt ad-e a fellebbezésnek, vagy elutasítja azt. Ughi Katalin, a főfelügyelőség igazgatója a lapot arról tájékoztatta: szinte bizonyos, hogy a vizsgálathoz szükség van mind a 90 napra, olyan bonyolult ügyről van szó. Jelenleg a zajvédelmi szakértők foglalkoznak a 4-es metróval.
A Dél-Buda-Rákospalota Metró projektigazgatóság szerint elvileg nem lenne akadálya, hogy ettől a vizsgálattól függetlenül megkapják a környezetvédelmi engedélyt a felszíni rendezésekhez. Gulyás László igazgató épp ezért nem látja teljesen elveszettnek a határidők betartását. Ugyanis a Bartók Béla út és a Gellért tér, valamint a Móricz Zsigmond körtér felújítása nem jelenti azt, hogy ettől még feltétlenül megépül a metró. Ezekre a beruházásokra földalattitól függetlenül is szükség van. Gulyás László igazgató szerint erről tárgyalással is meg lehet győzni az illetékeseket. Ám az engedély megkérésekor a dokumentumokon a 4-es metróval összefüggő beruházásként jelölték meg a dél-budai útépítéseket. A környezetvédelmi felügyelőség épp ezért addig nem tárgyal erről az útfelújításról, amíg nem rendeződött a 4-es metró ügye.
Pandula József, a DBR Metró projektigazgatóság munkatársa patthelyzetként értékeli a jelenlegi állapotot.
Kérdésünkre elmondta: terveik szerint hamarosan megfellebbezik ezt a döntést. Azt próbálják bebizonyítani, hogy a dél-budai útfelújítás nem azonos a metró építésével. Csakhogy ezen a kérdésen is 90 napig töprenghet a hatóság. A felszíni rendezések annyiban kapcsolódnak a metróhoz, hogy miután felbontották az aszfaltot, résfalazással egyfajta dobozokat süllyesztenek a föld alá. Ezek után fel lehet újítani az utakat, s ha majd egyszer épül a 4-es metró, nem kell újra feltúrni az aszfaltot.