Közös bérlet |
Vajda Pál közlekedési ügyekért felelős főpolgármester-helyettes szerint egyáltalán nem új az ötlet, a főváros már 1999-ben tárgyalt erről a közlekedési tárcával. A fővárosi önkormányzat el is különített 180 millió forintot - a városra eső költségek összegét - a közös bérlet bevezetéséhez, a közlekedési tárca azonban nem lépet az ügyben, így a kezdeményezésből nem lett semmi.
A közös bérlet terve része az elővárosi közlekedési koncepciónak, annak az első lépcsőjének tekinthető - mondta az [origo]-nak Vajda. Ahhoz, hogy közös elővárosi közlekedési rendszer kiépüljön, jelentős, tízmilliárd forintos beruházásokra volna szükség. Síneket, állomásokat kell építeni, vasúti kocsikat kellene vásárolni, és szükséges több törvénymódosítás is. Bár Vajda Pál állítja, hogy 1993 óta szerepel a főváros terveiben az elővárosi közlekedés beindítása, amellyel a közlekedési minisztérium is egyetértett, ennek ellenére egyetlen, ehhez szükséges törvénymódosítást sem szavazott meg eddig a parlament. Ezért a közeljövőben nem várható, hogy létre lehet hozni az elővárosi közlekedési rendszert.
Vajda hozzátette: a főpolgármesteri hivatal továbbra is dolgozik egy új, a BKV járataira érvényes bérletrendszer kialakításán. A jelenlegi tervek szerint 6 zónára osztanák a várost. Így annak kellene majd többet fizetnie, aki többet utazik.
[origo]