A fővárosnak nincs joga ahhoz, hogy olyan autókat szállíttasson el, amelyek nem fizetik a parkolási díjat. A parkolási rendelet egyik homályos mondata alapján azonban ezt mégis megteszik, ezért az SZDSZ-frakció ennek a mondatnak a törlését javasolja. Ezt Bőhm András, a Fővárosi Közgyűlés SZDSZ-képviselőcsoportjának elnöke mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján, ahol a frakció parkolással kapcsolatos javaslatait ismertette.
A képviselőcsoport aggályosnak tartja, hogy több helyen egyszerre használnak kerékbilincset és fizettetnek pótdíjat az autósokkal. Szeretnék elérni, hogy kerékbilincset csak akkor alkalmazhassanak, ha a szabálytalankodó autós "visszaeső", vagyis adatai az elmúlt fél évben már szerepeltek a számítógépes nyilvántartásban.
A frakció ragaszkodik ahhoz, hogy az egységes parkolókártya bevezetéséhez a főváros pályázatot írjon ki, és ne vezessék be egységesen egyetlen parkolási társaság jelenlegi rendszerét se. Az egységesítés után a kártya bármely parkolási társaság területén használható lenne.
Mivel a kerületek sokszor nem vezettek be önkorlátozó intézkedéseket, mára sok csendes budai utcácskában is parkolóórák működnek. A frakció javasolja, hogy jelöljenek ki úgynevezett lakóutcákat, amiket soha nem lehetne parkolási övezetté minősíteni. A javaslatokat a képviselőcsoport áprilisban a közgyűlés elé terjeszti - mondta Bőhm András. A napokban parkolási érdekegyeztető fórum összehívását kezdeményezi a főváros a Magyar Autóklub, a kerületek és a parkolási szövetségek részvételével.
Mivel parkolóházakat és garázsokat elsősorban a parkolási díjakból lehet építeni, az SZDSZ nem javasolja a parkolási díjak csökkentését, de a közeljövőben nem tartja indokoltnak azok emelését sem. Szeretnék továbbá, ha a P+R (Park and ride!, magyarul: Parkolj és utazz tovább tömegközelekedéssel!) parkolókat biztonságosabbá tennék, és erre már a következő költségvetés tárgyalásánál is gondolnának.
Korábban:
Duplán büntetik a parkolási időt túllépőket
Fórum:
Új parkolási rend a XII. kerületben