A Városházán februárra állították össze Budapest Városfejlesztési Koncepcióját, amely azokat az építkezéseket, felújításokat és átalakításokat is tartalmazza, amiket az elkövetkező 15 évben terveznek. A cél a kényelmesebb, lakhatóbb főváros, ahonnan nem menekülnek a lakók. Hétfőn a főépítész, a főpolgármester és a terv kidolgozói a helyszíneken beszéltek az elképzelésekről.
Budapesten a forgalom jelentős növekedésével számolnak - hangzott el. Emiatt halaszthatatlan az úgynevezett Körvasúti körút kiépítése, ami a tervezett Aquincumi hídtól egészen Csepelig vezetne. Egyes szakaszait, például a kőbányai villanegyed mellett, alagútba vezetnék. A körút Csepelen folytatódna, ahol a későbbiekben az Albertfalvai híd megépítésével a budai oldalra is átérne. Nem kell tizenöt évet várni viszont a Hungária körút és Soroksári út találkozásánál lévő csomópontot, valamint a Nemzeti Színház környékének rendbetételére.
A Kőbányai út felújítása elkészült ugyan, de az amőbaként terjeszkedő kínai piac ügye megoldatlan. A MÁV felszámolja a Józsefvárosi pályaudvart, kérdés, hogy a hatalmas telekkel mik a kerület szándékai, félő, hogy a piac oda is benyomul. A Főváros az út másik oldalán üresen álló ipari csarnokokba telepítené a piacot, de ott a tulajdonviszonyok kaotikusak.
A Főváros sikeresnek tartja a VIII. és a IX. kerületben évek óta folyó rehabilitációt, ezért azt mindenképp folytatni szeretnék. Ennek is elsősorban az a célja, hogy lassítsák a fővárosi lakosság elköltözését.
Csepel északi végére különleges lakóövezetet képzelnek a koncepció készítői. A ráckevei Duna-ág kis öbleit, partját tovább szabdalnák, és lakóházakat építenének az így kialakult lagúnák partján. Demszky Gábor elmondta, hogy tavaly tervpályázatot írtak ki a területre, ennek a győzteseit kérik fel, hogy őszre foglalják össze konkrét javaslataikat. A részletes tervek elkészítése után nagyon gyorsan elkezdődhetne az építkezés, hiszen ekkora egybefüggő, a belvároshoz viszonylag közel eső terület nincs több a fővárosban - mondta Tosics Iván, a koncepció egyik kidolgozója.
Schneller István főépítész szerint Nyugat-Európa nagyvárosaiban mindenütt nagy becsben tartják a vízfelületeket. A sziget csúcsán a főváros egyik legnagyobb parkja jönne létre. A csepeli terv ahhoz hasonló, amivel Rotterdamban benépesítették a lerobbant kikötőt - mondta. Hozzátette, hogy a Duna ráckevei ágából ki kell kotorni a súlyosan szennyezett másfél méternyi iszapot, és ezt egyelőre sehol nem tudnák elhelyezni. Hamarosan elkezdődik viszont Csepelen a központi szennyvíztisztító építése, a helyet már ki is jelölték.
A Lágymányosí híd budai oldalára mélygarázst terveznek, az 1-es villamos legalább a Fehérvári útig át kell hogy jöjjön - mondta Schneller István. A Kopaszi-gátra parkot, illetve kisebb lakózónát képzelnek. A gátat összekötik a híd túloldalán épülő egyetemvárossal, az aluljáró részben már meg is épült. A Bartók Béla út májusban kezdődő felújításakor a Móricz Zsigmond körtéren kevesebb teret hagynak majd az autóknak és többet a gyalogosoknak. A Bartók Béla úton egy sávon mennek majd a villamosok és a buszok. A felújítási terv szerint jelentősen csökken majd a környéken a parkolóhelyek száma. Erre egyelőre nem találtak megoldást - mondta Schneller.
Korábban:
Háromszor annyi útfelújítás lesz a fővárosban, mint tavaly
Dugótól dugóig tervezhetjük a közlekedést
Nem hiányzik a könyvtárából?