Gy. Németh Erzsébet Lukács Andrással, a Levegő Munkacsoport vezetőjével folytatott megbeszélései után elmondta az [origo]-nak, hogy a környezetvédő szervezet ajánlásait fontosnak tartja, de a tárgyalásokon még nem értek az összes kérdés végére. Több pontban viszont már megállapodtak.
A felek közös álláspontja, hogy fel kell újítani a 2-es metrót, a HÉV-, villamos- és útpályákat, valamint korszerűsíteni kell a járműparkot - mondta Gy. Németh Erzsébet. A politikus egyetértett a szervezet ajánlásával, hogy Budapest tömegközlekedésében a résztvevők aránya a jelenlegi 63 százalékról 70 százalékra nőjön. A 4-es metróval kapcsolatban abban egyeztek meg, hogy megépítése nem történhet a meglévő hálózatok rovására.
Az M0-ás északi Duna-hídjával kapcsolatban eltért a jelölt és a környezetvédők véleménye. A híd megépítését a Levegő Munkacsoport szükségtelennek és károsnak tartja, ugyanakkor legalábbb azt szeretnék elérni, hogy a hidat ne nyissák meg az elkerülő út keleti szakaszának elkészülte előtt. Gy. Németh Erzsébet szerint a híd megépítésére a keleti útszakasz építésével párhuzamosan kerülhetne sor.
A két hét múlva esedékes további tárgyalásokon az energiagazdálkodás, a zöldfelület-gazdálkodás és a városrehabilitáció témakörét kívánja még érinteni a főpolgármester-jelölt.
A Levegő Munkacsoport vezetője, Lukács András elmondta az [origo]-nak, hogy az ajánlások nagy részét áttekintették a tárgyalások alatt, és csupán árnyalatnyi különbségek vannak kettejük álláspontjai között.
Lukács egyetértett a szocialista főpolgármester-jelölttel abban, hogy a zöldterületek védelme érdekében egy négyzetméternyi növénnyel borított területet se lehessen beépíteni a fővárosban. A felek érintették a hulladékgazdálkodás, a szennyvízelvezetés, és a 30 kilométeres közlekedési övezetek témáját is.
A Levegő Munkacsoporttal korábban megállapodást írt alá Schmitt Pál jobboldali főpolgármester-jelölt. A megállapodást éles kritikával illette Demszky Gábor jelenlegi főpolgármester.