Az Orbán-kormány autópálya-építési programjának átalakítását javasolja a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, mert a program nincs arányban a költségvetés teherbíró képességével. A Népszabadság úgy tudja: három terv készült a beruházások átütemezésére.
Az eredeti programban szereplő 303 kilométer helyett csak 59 kilométernyi új autópálya építését tervezi négy év alatt a C változat, amelyet a Pénzügyminisztérium támogat. Ennek a verziónak az elfogadása azt jelenti, hogy 2003-ra befagyasztanák a program végrehajtását, és a folyó beruházásokon kívül nem indulnának újak. A tervezett közel 280 milliárd forint helyett csak 92 milliárdot fordítanának gyorsforgalmi utakra. A dokumentum szerint irreálisan nagyok voltak az előző kabinet ígéretei az ország pénzügyi lehetőségeihez. A kormányhatározat egyébként már az előző kormányzati ciklusban sem valósult meg.
Az A változat az eredeti tervek megvalósításával számol. Kompromisszumot jelentő javaslat a B verzió, mely szerint a következő négy évben folytatnák a már megkezdett beruházásokat. Ez alapján 2002 és 2006 között 144 kilométernyi új autópálya-szakasz építése fejeződne be (a tervezett 303 helyett), amire 144 milliárdot fordítana a kormány 2003-ban. Ennek a duplájába kerülne jövőre az eredeti terv megvalósítása. A kormány jóváhagyására legesélyesebb B változat az eredeti tervek 59 százalékának megvalósításával számol 2006-ig.
Az sztrádaprogram megnyirbálása mellett jóval többet költene a kormány az országos közúthálózatra: jövőre az idei 80 milliárddal szemben 126 milliárdot fordítana erre a célra.