Dobozfejű emberekkel reklámozzák a nyitottságot

Vágólapra másolva!
A napokban több olyan újsághirdetés és televíziós reklám is megjelent, amelyben dobozba zárt emberek szerepelnek. A kampány - amelyet az egyik vezető reklámügynökség indított - az emberek közti elidegenedésre hívja fel a figyelmet. A jelenséggel foglalkozó filozófus szerint a kampány akkor lehet igazán sikeres, ha a tömegmédia és az egyházak is csatlakoznak hozzá.
Vágólapra másolva!

Dobozba zárt embereket lehet látni a napokban indult kampány hirdetéseiben, amely az elidegenedés jelenségére kívánja felhívni a figyelmet. A McCann-Erickson Budapest reklámügynökség által elindított és finanszírozott kampány jelszava: "A nyitottság szabadság". A december 15-ig tartó hirdetéssorozat célja, hogy az emberekben tudatosítsák, szükség van az egymás iránti nyitottságra.

Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

A kampány megkezdése előtt több felmérést is végzett a cég, amelyek azt mutatták, hogy az elidegenedés problémája különösen nyomasztja az embereket Magyarországon. Az ügynökség ugyanakkor tisztában van vele, hogy egyetlen kezdeményezés nem fogja megoldani a problémát.

Az ügynökségtől kapott háttéranyagból kiderül, a kampány célcsoportját a nagyvárosban élő, felpörgetett életmódot folytató emberek képezik, akik a kommunikáció hiányával küszködnek. A McCann-Erickson szerint az elidegenedés azt eredményezi, hogy sokan szinte dobozba zárva élik le az életüket, így közlekednek az utcán, így utaznak a villamoson, a buszon. A kampány tervezői úgy vélik, a gyerekektől kellene példát venni, ők ugyanis nyitottan viselkednek társaikkal.

Hoós Ágnes, a kampány kreatív igazgatója az [origo]-nak elmondta, azért döntöttek a dobozokba zárt embereket szerepeltető hirdetés mellett, mert az egyszerre figyelemfelkeltő és elgondolkodtató. Az igazgató hozzátette, hogy a különböző ötletek között valóban ez volt a legabsztraktabb megoldás, szerinte azonban a hirdetés alkalmas arra, hogy eljuttassa a kampány üzenetét a célközönséghez.

Az elidegenedés kérdéseivel foglalkozó filozófus szerint nagyon összetett jelenségről van szó, ezért csak hosszú távú kampánnyal lehet eredményt elérni. Kissné Dr. Novák Éva, a Szegedi Tudományegyetem docense az [origo]-nak hozzátette, hasznos lenne, ha az ügynökség által elindított fontos kezdeményezéshez a tömegmédiumok és az egyházak is csatlakoznának.

A filozófus szerint az elidegenedés jelensége számos dologgal összefügg: többek között a sokat emlegetett rohanó életmóddal, a települések szerkezetének megváltozásával, valamint az egyén felértékelődésével. Kissné Dr. Novák Éva úgy véli, ahhoz, hogy változás történjen, az embereknek kevésbé kellene félniük attól, hogy megmutassák magukat, és nagyobb bizalommal kellene fordulniuk egymás felé.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!