"Kilencven százalék sztrájkol, tíz százalék betegállományban van" - mondta az [origo]-nak F. Kovács János, a Közúti Közlekedési Szakszervezet egyik budapesti vezetője, reggel fél hatkor, a sztrájk felénél. A Volán dolgozói huszonhat százalékos béremelést követelnek, míg a busztársaság tulajdonosa, az ÁPV Rt. utolsó ajánlata öt százalékos béremelésről szól. A tárgyalások a hétfői sztrájk után folytatódnak, de F. Kovács szerint a Volánosok elszántak: "Az egész országban szinte minden dolgozó csatlakozott, függetlenül attól, hogy tagjai-e a szakszervezetnek. Nem láttunk eddig semmilyen rugalmasságot, sem megértést a problémánk iránt, az ÁPV Rt. ajánlata megalázó." A sztrájkhoz csak a Balaton-Volán dolgozói nem csatlakoztak.
Szabó Enikő, a Közúti Közlekedési Szakszervezet sajtóreferense arra panaszkodott, hogy egyes megyékben a Volán vezetői megpróbálták megfélemlíteni a dolgozókat. "A Hajdú-Volánnál és a Kunság-Volánnál a hétvégén megfenyegették a dolgozókat, hogy elveszthetik az állásukat, ha sztrájkolnak." Mivel a legálisan sztrájkoló dolgozókat nem lehet elbocsátani, illetve ezzel megfenyegetni, a szakszervezet feljelenti az érintett társaságok vezetőit. Inokai Géza, a szakszervezet elnöke úgy tudja, a Mátra Volán vezetői még a rendőröket is kihívták a sztrájk kezdetén, hogy megijesszék a dolgozókat. A Volán vezetői fenyegetőzésükkor azzal érveltek, hogy egy bírósági döntés előzetesen jogtallanak nyilvánította a sztrájkot. A szakszervezet szerint ez azonban nem lehet hivatkozási alap, mert a döntés nem jogerős, és a bíróság peren kívüli, elsőfokú határozatakor nem ismerhette meg a szakszervezet érveit.
Az ország mintegy 2 000 településén csak a Volán-buszok jelentik az egyetlen tömegközlekedési lehetőséget. A normális menetrend délelőtt fél tíz körül állhat helyre. A szakszervezet elszánt. Ha nem kapnak jobb ajánlatot az ÁPV Rt-től illeteve a kormánytól, akkor az országos sztrájk folytatódni fog.