A fővárosban futó újabb, csehszlovák gyártmányú, illetve a hannoveri villamosok fűthetőek, ezeket a BKV Rt. rendelete alapján folyamatosan fűtik, a régi típusú szerelvényeken azonban hideg van, mert azokon nincs beszerelve fűtőberendezés. A berendezés kiépítése gazdaságtalan lenne - mondta el az [origo]-nak Szepcsik József, a vállalat villamos üzemigazgatóságának csoportvezetője.
A Kiskörúton, a budai rakparton, illetve még néhány vonalon járó, az ötvenes években gyártott villamosokat, és a hatvanas évek óta - többek között a Nagykörúton - járó Ganz csuklós villamosokat teljes átkábelezéssel, több milliárd forintért lehetne csak fűthetővé alakítani, erre a BKV jelenleg gondolni sem tud - tette hozzá.
Annak ellenére nem terveznek átalakításokat, hogy hamarosan kidobják a 47-es-49-es, a 19-es, 41-es vonalon járó szerelvényeket, és oda helyezik a Nagykörúton, és a 2-es villamos vonalán jelenleg közlekedő Ganz-villamosokat. Elképzelhető, hogy a fűtőtest nélküli Ganz-járművek még 10-15 évig közlekednek majd. A Nagykörút új járművein meleg lesz.
Az állandó ajtónyitogatástól is kihűlnek a villamosok, ezért több helyen ajtónyitó gombot, leszállásjelzőt építettek be, ez viszont a hatalmas forgalom mellett érezhetően növelte a menetidőt. Az utasok sokszor elfelejtettek jelezni, és a megállókban többet kellett várni a vezetőnek. Miután az utasok panaszkodtak, a körúton megszüntették a rendszert, csak kisebb forgalmú járatokon hagyták meg.