Demszky Gábor az aláírást követő tájékoztatón rámutatott: ennek a szerződésnek az aláírása is azt jelzi, hogy az európai uniós csatlakozás fordulóponttá válik Budapest történetében. Hozzátette: hamarosan megkezdődik ugyanis a 2-es metró felújítása, reményei szerint még idén törvény születik a 4-es metró megvalósításáról, s rövidesen forgalomba állnak az új nagykörúti villamosok. A főpolgármester úgy vélte, hogy e fejlesztések eredményeként könnyebben lehet majd közlekedni Budapesten, és így jobb életminőséghez jutnak az itt élők.
Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója a tendert kísérő negatív felvetéseket indokolatlannak tartva elmondta, hogy hármas szűrőn keresztül, teljesen korrekt módon, s szinte minden szavazásnál egyhangú voksolással döntöttek az elbírálás során. A bírálat érdekes, újszerű elemeként említette, hogy minden szempontot megpróbáltak forintosítani, s ennek eredményeként lett győztes a három pályázó közül a Siemens.
Az elhangzottak szerint a világ leghosszabb, 53 méteres, 350 férőhelyes járműve 875 millió forintba kerül. A tervek szerint 30-50 évig közlekedő új villamosokat abból a 370 millió eurós hitelből veszi meg a főváros, amelyet a 2-es metró felújításához és e célra biztosított az Európai Unió bankja, az EIB.
Demszky Gábor emlékeztetett arra is, hogy a járműveket évekkel korábban megvehette volna a fővárosi önkormányzat, ha az Orbán-kormány garanciát vállalt volna a beszerzésükhöz szükséges hitelre.
A főpolgármester érdekességként megemlítette, hogy 2006 nyarától, amikorra már minden szerelvényt leszállítanak, csúcsforgalomban minden nagykörúti megállóban lesz majd egy-egy villamos.
Aba Botond szólt arról is, hogy a jövő év őszétől érkeznek az első próbaszerelvények, 2005-ben pedig már menetrendszerűen járnak majd az új villamosok. A régi Ganz-szerelvényeket pedig felújítás után Budapest más területein tovább működtetik.