A 4-es metrót építő cég nem kívánt reagálni a Magyar Hírlap azon értesülésére, miszerint félmilliárd forintot szánna a főváros a 4-es metró reklámhadjáratára. Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője a lapnak annyit mondott, hogy júniusban dönt a közgyűlés a metróberuházásról, így a marketingköltségekről is, amelyek tervezése folyamatban van.
A munkát ugyanaz a cég kapja, amelyik sok budapesti útépítésnél, felújításnál végzett már hasonló feladatot. A 4-es metró népszerűsítését még 1997-ben nyerte el közbeszerzési eljárásban a Sawyer Miller Group - SKBH Kft. A cég vezetője Bruck Gábor, aki Demszky Gábor 1994-es és 1998-as főpolgármesteri kampányát irányította. A társaság munkatársa a városháza korábbi sajtófőnöke, Nyáry Krisztián.
Nyáry a Magyar Hírlap megkeresésére sokallotta a lap szerint a kampányra szánt 500 millió forintos összeget, amely a metró 200 milliárdos beruházáshoz képest Nyugat-Európa vagy az USA nagyvárosaiban reális lenne. Nyáry Krisztián szerint fontos a tájékoztatás. "Aki előre informál, az tájékoztat, aki utólag, az magyarázkodik" - mondta. A sajtó nem elég erre a feladatra, mert rajta keresztül sok információ elsikkad. Az érintett lakók olyasmikre is kíváncsiak, amelyek nem tudnak bekerülni az országos sajtótermékekbe.
A költségek attól függnek, hogy hány embert érint a beruházás. A postaládákba beszórt tájékoztató anyag darabonként hat-húsz forintba kerül, és a 4-es metró építésekor sok százezer embert kell megszólítani
2002-ben a Bartók Béla út felújításakor is a Sawyer Miller tájékoztatta az utazókat és a lakosságot. Pavilont is felállítottak, és külföldről ellesett módszereket alkalmaztak. Tavaly ősszel nagy sikere volt a visszaszámláló órának a Kosztolányi Dezső téren, de tartottak rendhagyó környezetismeret órát is az építkezésről. Sőt webkamerán is figyelemmel lehetett kísérni a munkálatokat. Nyáry Krisztián szerint egy átfogó kampány sokkal hatékonyabb és olcsóbb a fizetett hirdetéseknél.