A parlament 209 igen szavazattal, 7 nem ellenében, 118 tartózkodás mellett fogadta el a négyes metróvonal első - a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti -szakaszának megépítésének állami támogatásáról szóló előterjesztést hétfőn. Több ellenzéki képviselő, így többek között a fideszes Deutsch Tamás és Rogán Antal is igennel voksolt.
A metrótörvény szerint a kormány 154 milliárd forint támogatást nyújt a fővárosi önkormányzatnak a négyes metróvonal megépítéséhez. Így a költségek 70 százalékát az állam, 30 százalékát a főváros állja.
Az Országgyűlés az előterjesztés elfogadásával törvényben adja meg a pénzügyminiszternek a felhatalmazást támogatási szerződés megkötésére a fővárosi önkormányzattal. A parlamenti vitában elhangzott, hogy az Országgyűlés a törvénnyel biztosítékot ad majd arra, hogy az önkormányzattal kötött szerződést a jövőben ne rúghassa fel egy új kormány, mivel 50 milliárd forint feletti beruházás esetén a kormánynak felhatalmazást kell majd kérnie a parlamenttől.
Demszky Gábor főpolgármester szerint 2008. december 1-jéig elkészül a négyes metró Kelenföld és Keleti pályaudvar közötti szakasza. A hosszabb, Bosnyák térig tartó szakaszt 2009. december 31-én adják át Demszky ígérete szerint. A rövidebb nyomvonal hossza 7,3 kilométer, a hosszabb szakaszé 10,5 kilométer lesz.
A költségek előteremtését az Európai Unió bankja, az EIB segítségével oldják meg. Az EIB a teljes beruházás árának 75 százalékát fedező kölcsönt ad 25 évre, melynek törlesztését 7 év múlva kell megkezdeni. Az EIB hitelét a főváros veszi fel, visszafizetésére az állam vállal garanciát. Idén várhatóan 18 milliárdot költenek majd el az előmunkálatokra. Ezt a pénzt a főváros biztosítja majd. Az első mélyfúrások 2004 végén kezdődhetnek.