A minisztérium eredetileg azt tervezte, hogy egy a hadrendből korábban már kivont és az ÁPV Rt.-nek átadott An-26-ost újíttat fel, ez azonban 700-750 millió forintba került volna. Mivel egy ukrán repülőgépgyár egy teljesen felújított, 1980-ban gyártott An-26-ost kínál megvásárlásra 600 millió forintért, ezért a szaktárca úgy döntött, hogy a felújítás helyett inkább a vásárlást választja.
A vásárlást egyebek között azzal indokolja a minisztérium, hogy a jelenleg hadrendben lévő négy An-26-os szállítógépe közül egy időben csak kettő hadra fogható, valamint az iraki misszió utánpótlásának ellátása miatt jelentősen megnövekedett szállító repülőgépeinek igénybevétele. Egy ilyen repülőút 18-20 óráig tart, így az eredetileg tervezettnél nagyobb ütemben fogy a repülhető órák száma.
Az An-26-os vásárlását indokolja az is, hogy ehhez a géptípushoz a légierő már rendelkezik javító- és üzemeltetőkapacitással, így a repülőgépen kívül mást nem kell beszerezni. A szaktárca hamarosan tárgyalásokat kezd a repülőgép megvásárlásáról.
A nemzetbiztonsági kabinet ugyancsak döntött arról, hogy kivonja a MiG-29-es vadászrepülőgépek javításával, karbantartásával és alkatrészellátásával kapcsolatos beszerzéseket a közbeszerzési törvény hatály alól. A tervek szerint a légierő 14 MiG-29-est tart hadrendben 2009-ig.