79 millióért népszerűsítik az új munkaügyi nyilvántartást

Vágólapra másolva!
Egységes munkaügyi nyilvántartási rendszert vezet be a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium májustól. Ennek egyik fontos eleme, hogy minden munkavállaló interneten keresztül is hozzáférhet személyes adataihoz, így megtudhatja, hogy bejelentették-e munkaviszonyát, fizetnek-e utána közterheket munkahelyén. A rendszert bruttó 79 millió forintért népszerűsítik. Csak a reklámmix tervezésére és elkészítésére 53 millió forintot fordítanak.
Vágólapra másolva!

Májustól egy új, egységes munkaügyi nyilvántartási rendszert vezet be a munkaügyi tárca. Ennek egyik fontos eleme, hogy minden munkavállaló interneten keresztül is hozzáférhet személyes adataihoz, így megtudhatja, hogy bejelentették-e munkaviszonyát, fizetnek-e utána közterheket munkahelyén. A munkaadók pedig azt tudhatják meg többek között, hogy alkalmazottaik milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek, hol dolgoztak korábban. Az adatokhoz egy személyesen igényelhető PIN kóddal lehet hozzáférni.

A munkaügyi nyilvántartás tartalmazza a munkaadók esetében az adószámot, a vállalkozás nevét, székhelyét és telephelyét. A bejelentéskor a munkavállaló nevét, anyja nevét, születési helyét és idejét, a társadalombiztosítási azonosítószámát, állampolgárságát, alapbérét, iskolai végzettségét és szakképzettségét kell közölni. A munkába állást megelőzően a munkaadó kötelessége az alkalmazott bejelentése. A munkaadók az alkalmazottaikkal kapcsolatos adatokat interneten, e-mailben vagy sms-ben, személyesen vagy levélben is bejelenthetik.

A cégek, intézmények és alkalamzottak mellett a kormányzat számára is fontos az új rendszer: segítségével sokkal gyorsabban és pontosabban kapnak adatokat a foglalkoztatottság mértékéről, mintha a KSH statisztikái alapján próbálnának tájékozódni - tudtuk meg a minisztérium sajtóosztályán.

A rendszer bevezetését nagyszabású kampány előzi meg, amelynek előkészítése már el is kezdődött. A tárca egy közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott konzorciummal bruttó 79 millióért reklámoztatja a nyilvántartási rendszert. Ennek keretében 53 millió forintért reklámmixet készítenek, emellett internetes oldalt indítanak, brossúrákat, plakátokat és szórólapokat készítenek, interjúkat szerveznek, és egy telefonos információs vonalat is beindítanak, hogy az új munkaügyi rendszert népszerűsítsék.

Annak ellenére, hogy a reklámkampánnyal kapcsolatos pályázat eredményét február 17-én kihirdették, nem található meg a kampánnyal kapcsolatos szerződés a minisztérium honlapján, az üvegzseb menüpont alatt, ahol elméletileg az ötmillió forintnál nagyobb összegű szerződéseket közzéteszik. A minisztérium szerint azonban nem is kell közzétenni a dokumentumot, mert bár a szerződést 2004-ben írták alá, a tárca 2003-as költségvetésének terhére fizetik ki az összeget.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!