"Április 30-án este tíz órától az információs vonal nem működik" - ez fogadja azokat, akik felhívják a 181-es számot, amelyet korábban az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUKK) működtetett. Ezt a számot korábban - egy februári közlés szerint - hetente nagyjából 1800-an keresték meg különböző, unióval kapcsolatos kérdésekkel. A szolgáltatás megszüntetését közlő automata ugyanakkor most arról sem ad tájékoztatást, hogy milyen más telefonos ügyfélszolgálatot érdemes megkeresni uniós ügyekben.
A 2002 novemberében létrehozott EUKK megszüntetéséről idén márciusban döntött a kormány. A kormányhatározat értelmében a közalapítványnak május elsejéig kellett megkezdenie a felszámolási eljárást. Az EUKK gazdasági vezetője, Vértesy László az [origo]-nak elmondta, egyelőre még folytatják a munkát, ugyanis a csatlakozás napján és azt követően is voltak olyan rendezvények, amelyeket ők támogattak, és ezekkel kapcsolatban még van tennivaló. Vértesy közlése szerint néhány hétig vagy akár egy hónapig is eltarthat, míg ténylegesen megszűnik a közalapítvány.
Arról egyelőre nem született döntés, hogy mi lesz a sorsa a telefonos információs vonalhoz használt adatbázisnak és az egyéb anyagoknak, tanulmányoknak. Kérdéses az EUKK honlapjának jövője is, amelyen május közepéig még olvasható volt egy tájékoztató szöveg a megszűnésről, mostanra azonban már az is eltűnt. Vértesy elmondta, még tárgyalnak arról, hogy átveszi-e ezeket valamely kormányzati szerv. A felszámolás költsége - például az alkalmazottak esetleges végkielégítésének összege - sem ismert, a gazdasági vezető közlése szerint ugyanis még mindannyian munkaviszonyban állnak a közalapítvánnyal.