A főpolgármester pénteken ismertette a fővárosi önkormányzat több év alatt elkészült városfejlesztési koncepcióját. Demszky szerint ezek a tervek hosszú évekre meghatározzák Budapest fejlődését: a rövid távú, néhány éven belül megvalósítható elképzelések és a 10 éven belül végrehajtható tervek mellett a kétszáz oldalas dokumentum készítői ugyanis 50 évre előre is gondolkodtak, amikor a hosszú távú koncepciót kidolgozták.
A rövid távú elképzelések között szerepel a már régóta tervezett Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozása. Demszky azt ígérte, hogy januártól már közös MÁV-Volán-BKV bérletet is lehet majd vásárolni. Emellett jövőre elkezdődik a négyes metró építése, a Városliget felújítása. Bár korábban már ígérték, hogy ősztől SMS-ben is fizethető parkolási díj, most a főpolgármester nem tudta megmondani, mikor valósulhat meg.
Az elképzelések szerint a következő években megépülne először az aquincumi híd, a távlati tervekben szerepel az M0-s hídjának megépítése a főváros északi részén, ezek mellett pedig Csepelre is terveznek egy újabb átkelőt.
Nem csökkenne a zöldterületek nagysága: ennek keretében először a Csepel-szigeten építenek parkot, de jövőre megszépül a Városliget, később a Népliget is - ígérte Demszky.
Fontos a belvárost elkerülő úthálózat fejlesztése, ezért többek között egy új körútra is szüksége van Budapestnek - mondta a főpolgármester. A tömegközlekedés fejlesztésére is sokat költene az önkormányzat: a négyes után nem sokkal elkezdenék építeni az ötös metrót, amely két HÉV-vonalat kötne össze. Így a Boráros tér és a Batthyány tér között utazhatnánk a föld alatt. Emellett meghosszabbítanának több villamosvonalat, és új villamosokat és autóbuszokat is vennének a következő években. Elsőként 9 milliárdért kicserélik a Nagykörúton a 4-6-os villamosokat - ígérte Demszky Gábor.