A Margit híd 2010-ig biztonságosan üzemelhet, fő szerkezeteivel nincs gond, "leszakadáshoz vezető baja nincs" - jelentette ki a Főmterv igazgatója a fővárosi önkormányzat szakbizottságának hétfői ülésén. Schulek János elmondta, hogy az 1946-ban átépített és utoljára 1978-ban felújított hídon azonban "bármikor beszakadhat valahol a vasbetonlemez".
Hozzátette: a szigetelési hiányosságok miatt teljesen elavult vasbetonpályát el kell majd bontani a teljes rekonstrukció során, amelynek költségét hatmilliárd forint körülire becsülte. Az igazgató közölte, hogy az utolsó, 1997-es átfogó rekonstrukciós javaslatuk teljes átdolgozásra szorul. Elmondta, hogy a budai oldalon és a szigeti lejárónál még a rekonstrukció előtt átépítésre lesz szükség, mivel az új Siemens-villamosok nem férnek el egymás mellett.
Tudatta azt is, hogy a több mint 700 pályalemezből néhány tíz hibája még elviselhető, s ideiglenesen javítható, az aszfalthibákból, a téli sózásból eredő gondok azonban visszafordíthatatlan károkat okoznak.
Az igazgató szerint a többi Duna-híd közül a Szabadság és a Lánchídnál van "komolyabb" baj. Ez utóbbinál alapgond a láncszerkezet korrodálása, amit - mivel zárt helyen van - kívülről nem lehet megvédeni a rozsdától.
Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője közölte, hogy jövőre nem, csak 2006-ban költenek 300 millió forintot a Margit hídi villamospálya átépítésére, hogy az új villamosok közlekedni tudjanak.
Bánsági György (MSZP), a környezetvédelmi bizottság elnöke elmondta, hogy az idén nem engedélyeznek sózást a Duna-hidakon, csak mechanikus tisztítást. Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök indítványára a fővárosi hidakon a következő egy-két évben tervezett állagmegóvási munkálatokról rövidesen komplex hivatali előterjesztés kerül a testület elé. Elhangzott, hogy a Fővárosi Közgyűlés jövőre százmillió forintot biztosított a Margit híd rekonstrukciójával összefüggő tervezési feladatokra.