A Ferihegyi reptér rohamosan növekvő forgalma miatt kötött pályás tömegközlekedési hálózat szükséges a reptér és a főváros között - merült fel a főpolgármesteri kabinet keddi ülésén. Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettes az [origo]-nak elmondta: a lehetséges koncepciók szerint vagy a 3-as metró vonalát hosszabbítanák meg Ferihegyig, vagy pedig gyorsvasúthálózat létesülne a reptér, illetve valamelyik budapesti pályaudvar között.
A metró meghosszabbításának nagyobb az esélye, a földalatti folytatása ugyanis többször felmerült, eddig azonban mindig lekerült a napirendről. A fapados járatok megjelenésével együtt járó forgalomnövekedés miatt azonban ismét aktuális lett a koncepció. Jelenleg ugyanis a BKV+ járatai és a reptéri minibuszok próbálják felfogni a milliós utasforgalmat.
A kötött pályás kapcsolat kiépítését különösen a repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) sürgeti. Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója elmondta: évi 7,5 milliós utasforgalom felett már kifizetődő a kötött pályás közlekedés kiépítése. A BA prognózisa szerint a légikikötő éves forgalma jövőre eléri a nyolcmilliót, 2008-ban pedig a tízmilliót.
A főváros tervei szerint így 2007-2013 között épülne meg a reptéri közlekedési hálózat. A több tízmilliárdos beruházás költségeit a főváros egyedül nem képes fedezni, az építkezéshez így külső forrás szükséges. A fővárosi önkormányzat valószínűleg az Európai Unió kohéziós alapjaiból pályázna, amihez a pályázatokat 2007-ig kell benyújtani.