A gyártó Ganz Transelektro finanszírozási problémák miatt nem tudta teljesíteni a március végi szállítási határidőt, a tervezettnél így valószínűleg legalább fél évvel később érkeznek meg az új budapesti trolik. A BKV a tavalyi hat új kocsi után az idén további 10-et szeretett volna üzembe állítani.
2004-ben kezdődött a troli-járműpark felújítása, akkor 45 korszerű járművet rendeltek a meghirdetett pályázat győztesétől, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt.-től. Az idén szállítandó járművekkel az elavult, rázós ZIU típusú buszok többségét akarták lecserélni, amelyek átlagosan már 26 éve futnak.
Az új típus, a Ganz-Solaris Trollinó úgynevezett önjáró üzemmóddal is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a váratlan esetekben is - így ha leszakad a felsővezeték, vagy forgalmi akadály van - képes legalább egy kilométeren tovább szállítani az utasokat.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója nemrég azt mondta, ha a korszerű kocsik nem érkeznek meg, a sokat kritizált orosz gyártmányokat akkor is kivonják a forgalomból, és átmenetileg buszokat állítanak a helyükre. A vezérigazgató jelezte, a BKV kártérítési igényt is fontolgat a gyártóval szemben.