Már nem is keresik a BKV-zűrök felelőseit

Vágólapra másolva!
Jövő héten ismét összeül a BKV felügyelő bizottsága, amely a nagykörúti villamosok sorozatos nyári üzemzavarait vizsgálja. A bizottságtól már augusztusban azt várták, hogy megnevezi, kik hibáztak a felsővezeték cseréje során, Székely Gábor elnök szerint azonban nem felelőst keresnek.
Vágólapra másolva!

Több mint kéthónap szünet után, október 19-én ül össze újra a BKV felügyelő bizottsága, amelytől már augusztus végén is azt várták, hogy megnevezi a nagykörúti felsővezeték-rendszer meghibásodásainak felelőseit. Az áramellátó-rendszer hibás beállítása miatt, a nyár folyamán a villamosforgalom több mint hússzor állt le, és bár a vezetékek beállítását azóta elvégezték, a villamosok áramellátása pedig 80 napja hiba nélkül üzemel, Székely Gábor, a felügyelő bizottság elnöke még jövő csütörtökre sem ígért felelősöket az ügyben.

A legutóbbi, augusztus 17-ei bizottsági ülésen a végleges állásfoglalást azzal az indokkal halasztották el, hogy további kérdések merültek fel, amelyekre a Budapesti Műszaki Egyetem műszaki felülvizsgálatot végző szakembereitől még választ vártak. A válasz, Székely szerint körülbelül 15 nap múlva meg is érkezett, azóta azonban nem történt semmi. A bizottság elnöke szerint azért, mert csak most készült el az új előterjesztéssel.

Székely Gábor augusztusban még azt ígérte, hogy az önkormányzati választások előtt mindenképpen újra összeülnek a meghibásodások vizsgálatának ügyében, noha a felelősök megnevezésének idejéről már akkor sem nyilatkozott egyértelműen. Bizottsági ülés azóta nem volt, most pedig az [origo] kérdésére Székely már azt sem erősítette meg, hogy lesz felelőse a sorozatos üzemzavaroknak. "Nem gondolom, hogy mi felelőst keresünk, mi egy vizsgálatot folytatunk, és annak az eredményét fogjuk közzétenni" - mondta.

A munkát már befejezték

Miközben a felelősség kérdése tovább húzódik, a felsővezeték-rendszer nyári cseréjekor kimaradt munkálatokat már jóval az október 30-ai határidő előtt befejezték. Kovács Imre, a BKV beruházási és közbeszerzési igazgatóságának főosztályvezetője az [origo]-nak elmondta, hogy szeptember elején már majdnem az egész körúton kicserélték a felsővezeték tartósodronyait, október 12-ére, csütörtökre pedig a Petőfi hídnál is befejezték a munkálatokat.

Itt azért tartott tovább a megerősített tartószerkezet kialakítása, mert a Margit hídhoz hasonlóan, a Petőfi híd tartóoszlopai is gyengének bizonyultak. Bár itt a korrózió jóval kisebb mértékű volt, a nagyobb biztonság érdekében, a híd oszlopait bordákkal erősítették meg, a budai hídfőnél pedig drótkötelekkel horgonyozták ki a gyengébb oszlopokat, és csak ezután cserélték ki az oszlopokra feszített, kereszttartó sodronyokat - mondta Kovács.

A főosztályvezető hozzátette, hogy a régi oszlopokat néhány helyen a járda közepébe kötötték ki, ami zavarhatja a kerékpáros és gyalogos közlekedést, de - mint mondta - ez csak átmeneti megoldás, ezeket az oszlopokat valószínűleg hamarosan újakra cserélik.

Visnovitz Péter

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!