Garadnai András elmondta, ha megvalósulna az a létszámleépítés - amit Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes egyik nyilatkozta sejtet -, az azt eredményezné, hogy a jogszabályi előírásoknak megfelelően jelentős összeget kellene kifizetniük a távozó dolgozóknak.
Az igazgatóság elnöke, aki csütörtökön találkozik először a cég új vezérigazgatójával, emlékeztetett arra, hogy a BKV Zrt.-t létrehozása óta alulfinanszírozza a tulajdonos önkormányzat. A szakember nem tartja kizártnak a cég működésének további korszerűsítését. Ez bizonyos áldozatokkal jár, a "fűnyíró, fanyűvő megközelítéssel" azonban gondok lehetnek - tette hozzá. Úgy vélte, hogy "teátrális jellegű" hangzatos kijelentések helyett, higgadt, körültekintő megközelítésre van szükség, amelynek során a cég eddigi működését folyamatában kellene vizsgálni.
Az elnök felhívta a figyelmet arra, hogy miközben a BKV-nak nagyobb, 21 millió kilométer az éves teljesítménye mint a MÁV-nak, a főváros mint tulajdonos csak 10 milliárd forintos támogatást ad idén a cégnek, azt is csak amortizációpótlásra. Üzemeltetési támogatásként több mint tíz éve semmit nem kap a cég a fővárostól - jegyezte meg Garadnai.
A szakszervezetek által kezdeményezett bértárgyalásokkal összefüggésben elmondta az elnök, hogy február közepén kerül az igazgatóság elé az idei üzleti terv első változata, ami már az év végi tényadatokat pontosan tartalmazza. A múlt évi 110 milliárd forint körüli költségvetésnek csaknem a felét tették ki a bérköltségek - fűzte hozzá Garadnai.
Földényi György, a legnagyobb szakszervezeti szövetség elnökhelyettese az MTI-nek elmondta, hogy a dolgozók bérezésére tavaly az érvényes bérmegállapodás alapján 34,8 milliárd forintot költöttek. Utalva arra, hogy decemberben 20 százalékos béremelési igényt jeleztek erre az évre a cégvezetésnek, leszögezte, "arra készülnek, hogy sztrájk nélkül nem ússzák meg" az idei bértárgyalásokat.