Európa legkorszerűbb információs és jegyrendszerét tervezi kiépíteni a BKV - írja a Népszabadság. A nyolcmilliárd forintos beruházásra uniós pályázaton is próbál pénzt szerezni a cég. Először az utastájékoztató és jármű-diagnosztikai részét valósítanák meg, számítások szerint két éven belül. A lap szerint ez azt jelenti, hogy az utasokat akár sms-ben is tájékoztathatja a BKV a buszok percre pontos érkezéséről.
Négy év múlva lenne kész az új, csipkártyás jegyrendszer. A kártya annyi információt hordoz a használója utazási szokásairól, hogy a a szolgáltató szinte személyre szabott útvonal- és árajánlatot tehet majd utasainak - írja Népszabadság, amely szerint a rendszer a lehető legigazságosabb tarifát kínálja: mindenki annyit fizet, amennyit utazik.
Az úgynevezett e-ticketing már sok európai országban működik, de a BKV azt ígéri, hogy a budapesti lesz a legátfogóbb, mert kiegészül az utastájékoztató és forgalomszervező rendszerrel. A BKV vezérigazgatója, Antal Attila azt mondta a lapnak, hogy a megvalósításra jó esély van, mert szerinte a cég megfelelő előkészítéssel, technikai és műszaki tudással rendelkezik.