Március 15-éig beadják a Magyar Vasúti Hivatalnak a pályavasúti működési engedély megszerzéséhez szükséges hiánypótlást - ígéri a MÁV. A vasúttársaság vonatai jelenleg engedély nélkül járnak.
Ahhoz, hogy a Magyar Vasúti Hivatal kiadja a jóváhagyást, a MÁV-nak el kell készítenie az ingatlan-és eszközrendszer nyilvántartásokat. Ez a munka 1993, a MÁV részvénytársasággá alakulása óta halasztódott. A vasúttársaság jelenlegi vezetése 2006-ban látott neki a feladatnak.
Mintegy 37 ezer ingatlanról van szó. Ezeknek, illetve az eszközparknak, például 400 iparvágánynak a tulajdonviszonyait méri fel a MÁV, 2006 óta a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal, 2008-tól pedig a Nemzeti Vagyonkezelővel közösen. "Ez óriási feladat" - írta az [origo]-nak Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.
A vasúttársaság szerint nehezíti az engedély megszerzését, hogy az iparvágányok esetében földhivatali bejegyzéssel igazolni kell, ki a tulajdonos. Az iparvágányok egy része viszont olyan területen fekszik, ahol a sín alatt lévő föld nincs bejegyezve, a tulajdonos kiléte nem tisztázott - közölte Kavalecz. Ezen folyamatosan dolgoznak, és "legkésőbb jövő év végéig rendeződhet a helyzet". A részeredményeket addig is eljuttatják a Magyar Vasúti Hivatalnak.
A MÁV szerint az, hogy nincs engedély, az utasokra semmilyen hatással sincs, a vonatok biztonságosan, zavartalanul közlekedhetnek. A hivatal azt vizsgálja, hogy megvan-e az üzleti jó hírnév, a pénzügyi teljesítőképesség, a szakmai alkalmasság, és ha baleset történne, rendelkeznek-e a rendezéshez szükséges biztosítással.
Az engedély hiánya mindenesetre sokba kerülhet a MÁV-nak. A Magyar Vasúti Hivatal nemrégiben 100 millió forintra bírságolta meg a MÁV Zrt-t, piacfelügyeleti eljárás keretében. A hivatal határozatába a MÁV nem nyugodott bele, jogorvoslatot kért.