A 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri felszíni munkálatainak részeként rövidesen megkezdik a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának összekötését. Fővárosi képviselők szerint a fővárosi önkormányzatnak a kulturális, valamint a városképvédelmi bizottsága már zöld utat biztosított a vágányösszekötéshez, és hozzájárultak ahhoz is, hogy a Villányi út torkolatában nemrég felállított Móricz Zsigmond-szobrot áthelyezzék. A szobrot a körtéri Gomba épület mellett, a Fehérvári út torkolatának szomszédságában állítják majd ismét fel, várhatóan a jövő év végén.
Lakos Imre (SZDSZ), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke - egyben a XI. kerület egyik alpolgármestere - szerint villamospályák összekötése egyelőre csak "fizikai lehetőséget" teremt arra, hogy a 61-es villamos a Moszkva tértől akár Albertfalváig járjon. Arról ugyanis még nincs döntés, hogy hogyan szervezik majd a környék forgalmát. Az ügyben várt javaslat várhatóan érinti majd a BKV paraméterkönyvét, és tisztázni kell azt is, hogy milyen kihatása lesz a vágányösszekötésnek a Bartók Béla úti forgalomra.
Fővárosi képviselők szerint legkorábban csak három év múlva, a metró átadása után járna villamos a Villányi út és a Fehérvári út között. A metró átadása után ugyanis ritkíthatják a Fehérvári úton közlekedő villamosokat. Itt jelenleg olyan sűrű a forgalom, hogy a 61-est már nem tudnák átvezetni.
A Gellért tértől a tervek szerint úgy építenének új villamosvonalat, hogy a Batthyány tér felől érkező 19-es vagy a Deák tér felől közlekedő 47-es, 49-es a Duna partján tudjon továbbhaladni, előbb a Petőfi hídig, majd a Lágymányosi hídig, végül pedig a Budafoki útig. A Műegyetem rakparton haladó villamosok pályája alá nagy befogadóképességű mélygarázst is építenek a metró átadásáig - mondták a képviselők.