Ellenőrzést végzett a BKV telephelyén a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). A megvizsgált 31 busz közül 11-nél nem működött jól a fék, nem volt megfelelő a fékhatás. Az NKH közleménye szerint a 11 autóbuszból kettőnél a hiba csekély mértékű volt, a fékállítást követően a jármű forgalomba állhatott. A további 9 járművet műszaki vizsgálatra rendelték be. Eddig 7 jármű jelent meg, és valamennyi megfelelt a követelményeknek.
A hatóság a BKV végállomásokon lévő járműveit és a garázsból kiinduló autóbuszait is ellenőrizte. Közlekedésbiztonsági és forgalmi szempontok alapján vizsgálták a buszokat. Az ellenőrzött 18 autóbusz közül 4-et 30 napos határidővel műszaki vizsgálatra rendelt be a gumiabroncsok kopottsága miatt vagy azért, mert a kerékkitámasztó ék, vagy a tűzoltó készülék nem volt megfelelő. Arra nem volt szükség, hogy valamelyik járművet azonnali hatállyal kitiltsák a forgalomból.
Az NKH közölte: a személyszállítás biztonságát kiemelten kezelik, ezért akciótervet dolgoztak ki a tömegközlekedési cégek - köztük a BKV - fokozottabb ellenőrzésére. A vizsgálatok augusztusban is folytatódnak.
A BKV buszainak átlagéletkora 15 év, így meghibásodások előfordulnak - válaszolta az NKH vizsgálatára közleményben a BKV. Balesetveszélyes járművek azonban soha nem állhatnak forgalomba, mert a cég rendszeresen ellenőrzi a buszok műszaki állapotát - olvasható a szövegben.
A BKV Zrt. Etele téri autóbusz-végállomásán végzett múlt heti vizsgálat csupán kisebb eltéréseket mutatott. Ezeket a BKV Zrt. szakemberei azonnal elhárították, így a járművek biztonságosan közlekedhetnek a forgalomban. Júniusban az autóbuszgarázsokban volt fékállapotmérés, ekkor néhány busznál tapasztaltak kisebb mértékű fékeltérést - írták az NKH ellenőrzésével kapcsolatban. A feltárt hibákat a BKV már kijavította - közölték.