Eger városa megfellebbezi azt a határozatot, amellyel a népegészségügyi szolgálat engedélyt adott a HospInvest Zrt.-nek az egri kórház működtetésére - jelentette be a kórházban működő érdekképviseletek ügyvédje a városi önkormányzat felhatalmazása alapján kedden.
Pajtók Gábor emlékeztetett arra: Nagy Kálmán kereszténydemokrata országgyűlési képviselő korábban betekintett az engedélyezési eljárás iratanyagába. Ennek alapján a civilben orvosként dolgozó politikus közölte, hogy a személyi feltételek hiánya miatt csupán a kórház néhány osztálya működhetne a betegellátás veszélyeztetése nélkül.
Mánya Kristóf, a "kórházvédők" szóvivője azt mondta, hogy úgy tűnik, politikai nyomásra bizonyos döntéshozók érdekcsoportok uszályába kerültek.
A szocialista vezetésű megyei önkormányzat még március 25-én hagyta jóvá azt a szerződést, amelynek alapján a következő húsz évben a HospInvest Zrt. működtetheti a Markhot Ferenc kórházat. A Fidesz mindvégig azzal vádolta a megye szocialista vezetését, hogy a HospInvestre szabták a pályázatot. Civil szervezetek és kórházi érdekképviseletek több alkalommal is tiltakoztak a HospInvest ellen.
A HospInvest Zrt. augusztus közepén beadott működési engedély iránti kérelme hiányos volt, a megyei önkormányzat viszont engedélyezte, hogy a meghosszabbítsák az intézmény átvételére kapott, szeptember 1-jén lejáró határidőt. Közben eljárási hiányosságok miatt a Heves Megyei Bíróság hatályon kívül helyezte a megyei önkormányzat határozatát, amely a HospInvestet nyilvánította a kórház vagyonkezelésére kiírt pályázat győztesének. Jogászok szerint ez az ítélet nem érinti a megye és a cég közötti szerződést, mert ennek felbontását peres úton kell kezdeményezni.
Az intézményben működő érdekképviseletek figyelmeztető sztrájkot tartottak szeptember 26-án. Azt állítják, hogy a szükséges ezerrel szemben csupán 400 szakdolgozó csatlakozott a céghez, ezért amennyiben a társaság megkapja a működési engedélyt, összeomlik az egészségügyi ellátás a megyében. Általános és határozatlan idejű sztrájkot helyeztek kilátásba.