Statikailag továbbra sincs veszélyben az épület - állítja a DBR Metró Projekt Igazgatóság közleménye, amelyet az után adtak ki, hogy a négyes metrót építtető társaság kedd délelőtt egyeztetett a Műegyetem vezetésével. A metróépítés miatt tovább süllyedő, úgynevezett CH épület miatt összehívott megbeszélésen jelen voltak a mérnökcég, a kivitelező, az épületmozgásokat végző konzorcium képviselői, valamint a bevont független szakértők is.
Megállapodásuk szerint - olvasható a DBR közleményében - felgyorsítják a metróépítéssel összefüggő károk kijavítását, előre hozzák a Szent Gellért téri állomásépítés hátralévő munkálatait. Emellett abban is megegyeztek, hogy továbbiakban fokozottan figyelik a rossz állapotú épületet.
A DBR szerint a Műegyetem CH épületének süllyedése a megtartott helyszíni szemlék alapján "nem éri el az előzetes állapotfelmérések nyomán megállapított, szakértők által várt határértéket". Szerintük a süllyedés "természetes és sajnálatos kísérőjelensége a régi épületek közelében zajló mélyépítési tevékenységnek". Az épületet emiatt a DBR korábban a kiemeltem veszélyeztetett kategóriába sorolta.
Bár korábban is voltak repedések és süllyedésre utaló jelek, a már az építkezés megkezdése előtt is meglehetősen rossz állapotú épületre a metróépítés nyilvánvalóan további hatásként jelentkezett - olvasható a DBR közleményében.
Az [origo] szeptember 30-án számolt be arról, hogy a vegyészmérnöki karhoz tartózó több mint százéves épületben omlik a vakolat, nehezen záródnak az ajtók, helyenként pedig már balesetveszélyes állapotok alakultak ki, ami az egyetem szerint összefüggésben van a metróépítéssel. A DBR Metró Projekt Igazgatóság korábban azt közölte, hogy nincs veszélyben az épület.
A CH épület eddig 4-6 centimétert süllyedt, a jelenlegi átlagos süllyedés hetente egy milliméter. A Műegyetem korábbi információi szerint 6,5 centiméteres süllyedésnél kell tervet készíteni, ami akár az épület kiürítését is tartalmazhatja. Ezt az információt a DBR akkor nem kommentálta.