Ellentmond egymásnak a Fővárosi Közgyűlésnek múlt héten benyújtott előterjesztés és a BKV vezetőinek szerdai közlése arról, hogy a 4-es metró első szakaszán mikor is utazhatnak majd az emberek - mondta csütörtökön Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője.
A fővárosi képviselőknek kiosztott tájékoztató szerint 2011 utolsó negyedévében kezdődhet meg a 4-es metró próbaüzeme. Tarlós szerint a városvezetők korábban azt mondták, hogy a próbaüzem fél évig tart, és ezért csak 2012 nyarán szállíthatna utasokat a metró. A BKV vezetőinek szerdai tájékoztatójáról megjelent sajtóhírek szerint viszont 2011 végétől lehetne utazni a metrón.
Tarlós közölte, hogy ez már nem az első ilyen eset. Szerinte a főváros dicsőségként állítja be, hogy újra indulhat a metró építése, miközben már ötödszörre fordult elő leállás. Eközben a Műegyetem süllyedő kémiai épületének a sorsa még mindig bizonytalan.
Tarlós szerint nem helytálló Kocsis István BKV-vezérigazgató azon nyilatkozata sem, hogy a 4-es metró 517 milliárd forintra becsült építési költségéből 350 milliárd forint uniós támogatásra pályázik a főváros. Ez a metró mindkét szakaszának a becsült összege, konkrét pályázatot azonban csak az első szakaszra nyújtott be a főváros - mondta a fideszes frakcióvezető. A Főpolgármesteri Kabinet október közepén ez ügyben arról tárgyalt, hogy a város 292 milliárd forintra pályázott az Európai Uniónál a metró első szakaszára, amiből mintegy 220 milliárd forintot remélnek - tette hozzá Tarlós.
A frakcióvezető szerint most már rendszeressé vált, hogy a városvezetés a "legkacifántosabb" és a legfélrevezetőbb fogalmazási technikákkal kerülgeti a valóságot, amiről aztán a közvélemény egészen más képet kap, mint a valóságos. "Félő, hogy a városlakók egy nem alábecsülhető részét ezzel a rendszeres, hamis kommunikációval félre lehet vezetni" - mondta Tarlós.