A Nemzeti Közlekedési Hatóság a szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában.
A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá.
Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán azt mondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Szilágyi szerint azonban nem engednek forgalomban olyan járműveket, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi, hozzátéve, hogy a BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat.
A BKV buszai mellett a Volán-társaságok flottájában is akadnak hibás járművek. Országos szinten 951 buszt ellenőrzött a Nemzeti Közlekedési Hatóság a Volán társaságok telephelyein. Összesen 222 hibás járművet talált, 105 esetben alkalmazott szankciót, 11 járművet pedig műszaki vizsgára rendelt be - közölte november végén a hatóság. A javítás elvégzéséig 105 jármű nem hagyhatta el a telephelyet. A többi esetben a kisebb fokú hibákat azonnal, a helyszínen megszüntették, ilyen volt például a vészcsengő, illetve a világító -és jelzőberendezés hibája, ablakmosó folyadék hiánya.