Egymilliárdba kerülhet az új metrókocsik vészkijárata

Vágólapra másolva!
A közlekedési hatóság rendelkezései alapján meg kellett változtatni a 2-es és 4-es metróvonalra készülő metrókocsik vészkijáratát. A módosítás miatt a gyártó egymilliárd forintot kér a BKV-tól, de a közlekedési társaság vitatja a követelést. A 37 metrószerelvény a szerződés szerint 65 milliárd forintba kerül.
Vágólapra másolva!

Egymilliárd forintos többletigényt nyújtott be a 2-es és 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártója, az Alstom cég, mivel új menekülőlétrákat kellett gyártani a Budapestre szánt szerelvényekre - közölte az MTI-vel pénteken a BKV. A szerelvények beszerzésekor az ajánlati kiírásban szerepelt a megfelelő vészkijárat biztosítása, ezt a magyar vasúti és metrószabályzat is előírja. Az Alstom által alkalmazott eredeti megoldást azonban sem a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), sem a BKV nem tartotta elfogadhatónak, ezért egy új rendszert kezdtek el kidolgozni.

A menekülőajtót a korábbi megoldásnál a szerelvény vezetőjének kellene kiemelnie és felnyitnia, a 4-es vonalra tervezett automata szerelvények esetében azonban - a repülőgépekhez hasonlóan - az utasoknak kellene ezt megtenniük. Az új megoldás szerint a biztonsági retesz kioldása után már az egész szerkezet az ajtóval együtt kinyílik és egy rámpa ráhajlik a sínekre. Néhány nappal ezelőtt az NKH és a BKV megtekintette az új rendszert és azt megfelelőnek találta.

A változtatás miatt az Alstom egymilliárd forintos pluszkövetelést nyújtott be, amit a BKV vitat. A közlekedési társaság szerint az is kérdéses, hogy kinek a hibája miatt van szükség a vészkijáratok módosítására. A közlemény szerint bár mindkét társaság érdeke, hogy a szerelvények mielőbb közlekedhessenek a 2-es metró vonalán, nagyobb érdek a tökéletes biztonság. Ezért - mint írták - a BKV csak olyan szerelvényeket fog átvenni, amelyek hibamentesen képesek üzemelni és maximálisan szolgálják az utasok biztonságát.

A francia Alstom cég és a BKV 2006. május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak abban, hogy a gyártó 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény, a többi a 4-es metró vonalán jár. A 37 metrószerelvényt 65 milliárd forintért szerzik be.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!