"Üdvözlöm! Bokros Lajos vagyok. Véleményem szerint rossz irányba mennek a dolgok az országban. Nekem van receptem" - ezekkel a szavakkal hívott fel a héten sok embert az MDF európai parlamenti képviselője és miniszterelnök-jelöltje. Az automata telefonhívásokban Bokros azt ajánlotta a választóknak: adják meg adataikat egy operátornak, hogy később több információt kaphassanak a pártról.
"Bokros Lajos senkit nem szólított fel arra, hogy szavazzon rá vagy az MDF-re" - mondta az [origo]-nak Somogyi Zoltán, a párt kampányfőnöke, akit arról kérdeztünk, miért indítja kampányát az MDF ennyire korán, hetekkel a választások várható hivatalos kitűzése előtt. Somogyi szerint egy pártnak "kutya kötelessége" felvennie a kapcsolatot a potenciális választóival, a telefonos akció pedig nem egyszerű adatbázis-építés.
Magyarországon nem túl erős az állampolgári részvétel a közéletben, de a kampányfőnök szerint vannak választók, akik igényelnék, hogy kapcsolatba léphessenek pártjukkal, illetve több információt kapjanak. Ezzel a módszerrel az MDF ezekhez az emberekhez próbál kapcsolatot találni - mondta Somogyi, aki szerint minden adatkezelési szabályt betartanak, a telefonhívásból is mintegy két perc arra megy el, hogy ezekről tájékoztassák az embereket.
Somogyi az [origo] érdeklődésére nem tudta megmondani, mennyibe kerül a telefonos akció. Szerinte ez csak a kampány utáni összesítésből derül ki, és nagyban függ attól, hogy hányan reagálnak pozitívan a hívásokra: ezek a beszélgetések ugyanis tovább tartanak, illetve a végén az operátort is kapcsolják, hogy rögzíthesse a szimpatizáns adatait. Ha sokan élnek ezzel a lehetőséggel, akkor több tízmillió forintba fog kerülni - mondta a kampányfőnök.