Nincs miről tárgyalni az Alstommal a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint - írja a pénteki Népszabadság. Az egyesület nehezen tartja ugyanis elképzelhetőnek, hogy egy olyan gyártó, ami többéves késedelemben van, járművével szemben súlyos műszaki kifogások merültek fel, ráadául beperli és nyilvánosan sértegeti vevőjét, a jövőben tartani fogja magát a szerződéshez.
Ha meg is szereznék a forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket, a szerződéskötés akkor is rendkívüli kockázatot jelentene a jövőben, például az alkatrészellátásban. A francia gyártónak az engedélyeztetési eljárást is újra kell indítania, így időelőnye sincs - írja a lap. A VEKE csütörtökön közölte, hogy a francia Alstom esetében felvetődött gondok miatt a korábbitól eltérő tartalmú, új metrószerelvény-beszerzést kellene lefolytatni. Szerintük az új kiírásban figyelembe kéne venni a tervezett műszaki változtatásokat: például a kettes metró vonalára olyan szerelvények szükségesek, amelyek képesek a földfelszín felett is mozogni, mert így a metróvonalat össze lehetne kötni a gödöllői HÉV-vel.
A szervezet úgy látja, a következő 10-15 évben csaknem 700 metrókocsit kell beszerezni. Ebből 110 a kettes, 240 a hármas, 60 a négyes metróra, és csaknem 300 a HÉV-vonalakra kerülne. A szervezetben úgy vélik ugyanis, hogy a HÉV járműcseréje is aktuális lenne, mert a kocsik átlagéletkora már több mint 30 év, a vonatok harmada pedig hamarosan 40 évesnél is idősebb lesz.