Jól működő közösségi teret kívánnak megalkotni a lehető legtakarékosabb módon a Széll Kálmán teret átépítő tervezők - mondta Finta József építész a Népszabadságnak. A napilap csütörtöki számában azt írja, hogy az építész szerint ehhez nincs szükség mesterséges dombokra, vagy a villamos- és buszvonalak lesüllyesztésére sem.
A volt Moszkva teret átépítő Főmterv a tér peremére tolná ki a megállókat, illetve a síneket és a busz utakat, így felszabadulna a tér közepe, amit az embereknek használhatnának - írja a Népszabadság. A lapnak az építész azt mondta, ideális lenne, ha néhány földszintes házat lebontanának, és közvetlen kapcsolatot teremtenének a Millenárissal a Fény és a Retek utca irányába, illetve a másik oldalon a Városmajorral. Távlati lehetőségként a Déli pályaudvar és a Vérmező felé is nyitni lehetne - mondta Finta József a Népszabadságnak.
A napilap szerint előbbi tervek egybevágnak a városvezetés elképzeléseivel, amely a kerékpáros közlekedés javítása mellett csökkentené a tömegközlekedés területigényét a téren.
A Népszabadság cikke emlékeztet, Tarlós István hárommilliárd forintot kapott az Orbán-kormánytól ara, hogy a főváros felújítsa a Moszkva teret, de ebből a pénzből fejleszteni kell a térség közlekedését, ki kell építeni a budai fonódó villamoshálózatot és meg kell hosszabbítani a fogaskerekű pályáját.