Közlekedési adót is bevetne Tarlós a BKV miatt
![Tarlós István átadta a felújított Margit hidat, majd villamosra szállt és átutazott rajta](https://cdn.origo.hu/2023/12/J3bendQ-Ty8guC0z-YnMcvCCwq6MExEXBcdzFHLEsuo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2EzZjM3MjllZjVmMTQ4YmE4NTkxYWVkODAyMTkyM2Nj.webp)
Tarlós István hét-nyolc pontból álló javaslatcsomagot küld Orbán Viktor miniszterelnöknek hétfőn a BKV helyzetének hosszú távú rendezéséről - erről a főpolgármester az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélt.
Tarlós szerint "ha most a rövid távú problémát nem oldjuk meg a kormánnyal közösen, akkor semmiféle hosszú távú megoldásnak nincs értelme és létjogosultsága, mert másfél hónapon belül összeomlik a BKV". Mint hangsúlyozta: egy év alatt húsz év "felhalmozott szervezetlenségét" ebben a gazdasági helyzetben nem lehetett végigvinni.
A kormányfőnek készített javaslatcsomagról elmondta, hogy az abban foglaltak többnyire ismert pontok, de van köztük új elem is. Mint kifejtette, a személyszállítási törvény alapján kiemelnék a BKV kereteiből a rossz hatékonysággal folytatott tevékenységeket, amelyek jegyzéke már készen van. Emellett tervezik a behajtási díj bevezetéséhez szükséges technikai berendezések kiépítését; illetve megkezdték az őrzött P+R parkolók építését.
Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését és a forrásmegosztási törvény átalakítását. Kitért arra is, hogy a főváros költségvetésénél említett 700 milliárd forint csak úgy nyerhet értelmet, ha a főváros költségvetését és a kerületekét összeadják, ám hogy a kerületek részt vesznek-e a közlekedés finanszírozásában, az nem megállapodás, hanem jogszabály kérdése - hangsúlyozta a főpolgármester, hozzátéve, hogy "a jelenlegi jogszabályok ezt éppenséggel kizárják".
A javaslatok között említette az egységes parkolási rendszer szükségességét is, amelyet az új önkormányzati törvény kizár, miközben - álláspontja szerint - az ebből származó bevételeket a tömegközlekedésre kellene fordítani. A főpolgármester meglátása szerint ki kell szervezni, legalább részlegesen, a buszszolgáltatást, valamint műszaki-gazdasági szempontból létre kell hozni a MÁV-BKV-Volán holdingot.