A lap szerint a legtöbben norvégul tanulnak, Norvégiában ugyanis tárt karokkal és átszámolva 1 millió forintos fizetéssel várják a magyar buszvezetőket. Ennek pedig híre ment a BKV-nál, és még több sofőr adta tanulásra a fejét. Sokuknak nincs is más választásuk, mint dobbantani, mert a BKV-nál kapott 120-160 ezer forintos bérből nem tudják fizetni a devizahitelüket.
"A BKV-nak adtam az életem, a munkám volt a hobbim, de a főnökeim elmentek nyugdíjba, az új felettesek pedig, amikor valamit szóvá tettem, csak annyit mondtak, hogy nem kötelező itt dolgozni. Elküldtem az önéletrajzomat egy fejvadászcégnek, fel is hívtak egy mesebeli ajánlattal. Semmit nem tudtam Norvégiáról, de azt a pénzt nem lehetett visszautasítani - számolt be a kezdetekről Lovas János, aki akkor nyomban beiratkozott egy nyelvtanfolyamra, és már harmadik éve éli az életét Oslóban.
A buszsofőr úgy számolja, hogy most nagyjából harmincan vannak, de még negyvenen készülnek Norvégiába. János főnökei szerint a magyarok nagyon értik a dolgukat.
Norvégia után a BKV-sok másik kedvelt célpontja Németország, ahol ugyan többet kell dolgozni, akár 10-15 órát is, de a magyarországi 130 ezer forintos fizetés helyett ott átlagban félmilliót keresnek, amiből egy család nyugodtan megél, ha 200 ezer forint is az albérlet.
A BKV szakszervezeti vezetője megerősítette a Blikknek, hogy tavasszal volt a legutóbbi kivándorlási hullám, akkor mintegy 30-an hagyták el a céget és az országot. Nemes Gábor szerint általában akkor mennek el tömegesen, amikor a cégnél meglebegtetik a létszámleépítést vagy a buszjáratok kiszervezését.