A céget versenyeztetés után választotta ki a MÁV Zrt. Az ideiglenes helyreállítás a munka megkezdésétől számítva ideális esetben három-négy hetet vesz igénybe, de egy esetleges nagyobb esőzés hátráltatná a munkákat. A rézsűcsúszás és támfalomlás okait feltáró szakértői vizsgálat még nem fejeződött be, ahogy még azt sem tudni, hogy pontosan mennyibe kerül majd a helyreállítás.
A vonatok jelenleg Kelenföld állomásról, a MÁV-START Zrt. honlapján található menetrend szerint közlekednek: Máv-start.hu.
Noha most megtörténik a támfal helyreállítása, a Nol.hu információi szerint a kormányzati döntéshozók nem hivatalosan azt vizsgálják, hogy hosszú távon bezárható-e a Déli. Az elképzelés megvalósításához azonban alapos fejlesztéseket kellene végrehajtani Kelenföldön, az ottani pályaudvar jelenleg ugyanis nem képes fogadni a Déli teljes vonatforgalmát. Az Origo kérdésére Tarlós István főpolgármester megerősítette: a Nemzeti Fejlesztési minisztérium vizsgálja a Déli pályaudvar végleges bezárásának lehetőségét, amely műszakilag indokolt lehet. A főpolgármester hozzátette: nem szakértő, de szerinte a Déli nem jó helyen van.