A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

2020-ra elkészülhet Lázár János villamosa

Szegedi villamos
Az új 2-es villamos 2012 óta jár Szegeden a Pályaudvartól az Európa ligethez. A tervek szerint 2020-ban ugyaninnen az 1-es Hódmezővásárhelyig mehet
Vágólapra másolva!
Százzal száguld majd Hódmezővásárhely és Szeged között a villamos, amelyet még Lázár János ígért a városnak. A szerelvények a villamos- és a nagyvasúti pályát is használják majd, és húsz perc alatt teszik meg a két város közötti távolságot.
Vágólapra másolva!

A villamos- és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között – közölte Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester szerdán.

Gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között,

megkönnyítve a naponta ingázó több ezer vásárhelyi és szegedi ember életét

A szegedi villamos a hódmezővásárhelyi Népkert megállóhelyen megy be majd a városba Forrás: Tevan Imre – Origo

2020-ig elkészül

A két város nagyállomása között az óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg. Jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de

a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

Az új 2-es villamos 2012 óta jár Szegeden a pályaudvartól az Európa ligethez. A tervek szerint 2020-ban ugyaninnen az 1-es Hódmezővásárhelyig mehet Forrás: Tevan Imre – Origo

Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú, egyvágányú villamospálya épülne, a megállók akadálymentes peronjai közelében pedig kerékpártárolókat alakítanak ki. A hódmezővásárhelyi Népkert megállóhelytől a Szeged-Rókus állomásig a szerelvények csak Algyőn állnak majd meg.

A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen kétvágányúra bővítik a pályát.

A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik.

Öt éve tervezik

A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek.

Villamossínek Szeged-Rókus vasútállomásnál. Itt lesz az átkötés Forrás: Tevan Imre – Origo

Hódmezővásárhely még Lázár János polgármestersége idején, 2010 őszén fogott bele a két település belvárosát összekötő villamosvonal terveinek előkészítésébe. Egy korábbi felmérés szerint ugyanis egy átlagos munkanapon 8 ezer utazás történik Hódmezővásárhely és Szeged között.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az olimpiáról