Saját nyelvükön kívánja informálni a küldő- és tranzitországokban a menekülteket a kormány arról, hogy minden jogi eszközzel fellép az illegális bevándorlók ellen.
A Miniszterelnökség közlése szerint a rövid, de fókuszált kampányban
helyi nyelven készített szöveges hirdetményeket helyeznek el napilapokban,
de a kampány része óriásplakátok megjelentetése, szórólapok elhelyezése, valamint egy többnyelvű online felület létrehozása is.
Ezeken a felületeken a kormány felhívja a figyelmet azokra a jogszabályi szigorításokat, amelyeket még csak pénteken tervez elfogadni az Országgyűlés. Az Origo beszámolt arról: a határon kialakítandó tranzitzónákra és egy új jogi kategóriára, a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzetre is javaslatot tesz a kormány és a Fidesz a tucatnál több módosítást összefogó csomagban.
A kampányban a kormány nyomatékosítja majd, hogy Magyarország korrekt módon kezel minden, az országba legálisan érkező menekültet, ám
a jogi eszközök teljes szigorával fellép minden, az országba illegálisan belépő bevándorló ellen.
A Miniszterelnökség hivatkozik arra, hogy hasonló kampányokat - Koszovóra összpontosítva - Ausztria és Németország is indított idén.
Arra is emlékeztettek, hogy a németek is nagy, nemzetközi cégekkel készíttették a kampányt, ám az ottani cég ellen nem indult "lejárató kampány", mint itthon a JWT Budapest Marketing Szolgáltató Kft. ellen, amely 800 millió forintért végzi majd a munkát.
A kormány várakozásai szerint a kampány célja és üzenetei - csakúgy, mint korábban a hasonló német, osztrák vagy dán kampányok esetében - nem bántóak, viszont informatívak.
Az akciótól a kormány azt várja, hogy csökken az illegális migrációs nyomás, és elrettentő lesz az üzenet az embercsempészek számára is.