A tervezett szerda helyett várhatóan csak pénteken nyitják meg a forgalomnak a 10-es út új nyomvonalát, mivel a keddi hatósági bejáráson különböző forgalombiztonsági módosításokat kért a közlekedési hatóság.
Az ürömi körforgalomtól induló új szakasz és a hozzá tartozó felüljáró kiváltja a szintbeli vasúti kereszteződést, ezzel egy időben le is zárják az eddigi Bécsi úti átkelőt, így viszont az Ürömhegyen élők csak jelentős kerülővel juthatnak el a Bécsi úton keresztül a városba.
A vasúton átvezető másik felüljáró és az Aranyvölgy utca felújítása ugyanis csak decemberre lesz kész.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. szerint azonban balesetveszélyes lenne, ha az új nyomvonal átadása után az eddigi vasúti átjárót is megtartanák.
Az új nyomvonal az ürömi körforgalomtól indul, egy felüljáró vezet át a sínek, illetve a patak felett, és a régi nyomvonallal párhuzamosan, a vasúti átjárótól délre fut bele a Bécsi útba.
Az mindenképpen jó hír a 10-es út menti településekről autóval érkezőknek, hogy péntektől nem kell sorompónál várakozniuk.
Ezen a vonalon augusztus 20-án indult be újra a vonatforgalom, és a jelenlegi menetrend szerint a reggeli csúcsidőben hét és nyolc óra között négy vonat halad el itt. Vagyis, ennyiszer van percekig zárva a sorompó, feltartva az amúgy is zsúfolt 10-es út forgalmát.
Az új nyomvonal átadásával lezárják az eddigi vasúti átkelőt. Vagyis ha az ürömi körforgalomtól délre, a régi nyomvonalon haladunk tovább, akkor itt a síneken már nem lehet áthajtani, csak az Aranyvölgy utcán mehetünk tovább. Illetve, csak mehetnénk, hiszen
ennek az utcának a felújítása csak decemberre készül el.
A régi nyomvonalat tehát nem zárják le, azonban a felújítás befejezéséig ez lényegében egy zsákutca lesz.
Aki az Ürömhegyről jár be a Bécsi úton keresztül annak most két lehetősége lesz:
A NIF döntésén berágott a III. kerületi önkormányzat. Egy közleményben arra kérik a fejlesztőt, hogy
csak az Aranyvölgy utca felújítása után zárják le az eddigi vasúti átkelőt.
A kerület már csak azért is nehezményezi ezt a döntést, mert korábban úgy adtak hozzájárulást az építkezéshez, hogy a 10-es új nyomvonala, az Aranyvölgy utca felújítása és a Pomázi úti felüljáró egyszerre készül el.
Ahogy a NIF-től megtudtuk, hogy az Aranyvölgy utca felújítása a kisajátítási eljárások elhúzódása miatt késik. Ebben a helyzetben pedig láthatóan úgy döntöttek, hogy inkább minél gyorsabban megnyitják az elkészült új szakaszt, nem várják meg, amíg az Aranyvölgy utca is elkészül.
A fejlesztő szerint azért van szükség arra, hogy lezárják a vasúti átjárót az új szakasz megnyitásával, mert
balesetveszélyes helyzetet okozna a vasúti átkelő felől érkező és az új nyomvonalon érkező forgalom találkozása.
Emellett az építési engedély sem ad lehetőséget erre, hiszen az eredeti tervekben nem számoltak azzal, hogy nem készül el az Aranyvölgy utca felújítása.